Wim Curacao

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoonnummer kwijt na > 6 maanden niet opwaarderen?

Al vele jaren heb ik hetzelfde mobiele nummer. In 2012 ben ik geëmigreerd en gebruik bij bezoek aan Nederland nog steeds mijn oude nummer. Het abonnement heb ik destijds omgezet naar prepaid. Dinsdag vlieg ik na bijna 1 jaar weer naar Nederland. Door de Corona-perikelen heeft het langer geduurd dan gepland. Nu stopte ik net mijn chip in mijn telefoon om te kijken of deze nog werkt zodat ik na aankomst in Nederland direct bereikbaar ben en zie ‘No Service’ in beeld. Vorig jaar juli heb ik voor het laatst opgewaardeerd. Ben ik mijn nummer nu kwijt of kan dit alsnog weer geactiveerd worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Wim Curacao 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Even kort door de bocht, klopt je bent je nummer kwijt. Vodafone heeft je nummer inmiddels bevroren en is daarom ook niet meer actief.

Op de website staat van Vodafone:
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Je hoeft dus niet 1x per jaar op te waarderen als je nog genoeg tegoed hebt.

Eigenlijk had je je nummer daar ook een keer moeten gebruiken, want dan kan namelijk wel. Lees pagina waarop bovenstaande staat: https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed-opwaarderen.shtml

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Wim Curacao 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Even kort door de bocht, klopt je bent je nummer kwijt. Vodafone heeft je nummer inmiddels bevroren en is daarom ook niet meer actief.

Op de website staat van Vodafone:
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Je hoeft dus niet 1x per jaar op te waarderen als je nog genoeg tegoed hebt.

Eigenlijk had je je nummer daar ook een keer moeten gebruiken, want dan kan namelijk wel. Lees pagina waarop bovenstaande staat: https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed-opwaarderen.shtml

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Wim Curacao . Welkom hier. 

Hoe sneu het ook is, wat @Energieboy zegt klopt helemaal :-(. Je nummer moet eens in de 6 maanden gebruikt worden om actief te blijven. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic