Sannie86

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon verloren in het buitenland

Afgelopen zondag ben ik mijn telefoon verloren in Peru. Ik heb hiervoor aa.gifte gedaan bij de politie en het abonnement laten blokkeren. Ik zag op de website staan dat de aa.gifte binnen 10 werkdagen verstuurd dient te worden zodat het blokkeren kosteloos zou zijn. Ik ben pas op 23 juni weer in Nederland en ben ook dan pas in de gelegenheid om de aa.gifte te versturen, is dit een probleem ivm de kosten? En ik zal pas als ik terug ben in Nederland mijn abonnement deblokkeren, dus zodra ik een andere telefoon heb. Hoe gaat het dan met mijn abonnement verder? Behoudt ik hetzelfde telefoonnummer? Hoe lang duurt het als ik een nieuwe simkaart aanvraag voordat ik deze daadwerkelijk omtvang?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
In plaats van 1201 kun je ook bellen met +31 6 54 500 100. Dit kan ook vanuit het buitenland.
Geef in elk geval via dit formulier even aan wat er aan de hand is. Met jouw gegevens kunnen mijn collega's dan kijken wat er mogelijk is ivm de aa.gifte.
Als je met een legitimatie naar de Vodafone Winkel gaat kun je meteen een nieuwe simkaart met hetzelfde nummer krijgen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Sannie86 ,
Ow balen dat je je telefoon kwijt bent:(. Als je terugkomt in Nederland, bel dan even met het nummer 1201. De collega's helpen je dan stap voor stap verder. Alle details over diefstal van je telefoon, hebben we op een apart gedeelte van onze website. Hier kun je al heelwat antwoorden op je vragen vinden. Succes en alsnog een goeie reis.
Sannie86
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je antwoord alleen krijg ik hier niet de antwoorden op mijn vragen. Het nummer 1201 kan toch alleen gebeld vanuit je eigen mobiele telefoon met vodafone abonnement? Telefoon ben ik kwijt, abonnement is geblokkeerd. Dus dat gaat niet lukken.

De link die je doorgeeft had ik zelf ook al gezien. Omdat daar op staat dat je binnen 10 werkdagen je aa.gifte dient te versturen, vroeg ik dus op dit forum of het kwaad kan als dit later pas gebeurd omdat ik niet binnen 10 werkdagen terug ben in Nederland. Dit ivm de kosten van het deblokkeren, omdat ik nergens een emailadres kan vinden van vodafone en bellen nu dus ook niet mogelijk is, probeer ik het via het forum zodat ik eventueel al een aantal dingen kan regelen voordat ik weer in Nederland ben.

Zou iemand mij antwoorden op mijn vragen kunnen geven die ik in het eerste bericht heb gepost?

Alvast bedankt!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
In plaats van 1201 kun je ook bellen met +31 6 54 500 100. Dit kan ook vanuit het buitenland.
Geef in elk geval via dit formulier even aan wat er aan de hand is. Met jouw gegevens kunnen mijn collega's dan kijken wat er mogelijk is ivm de aa.gifte.
Als je met een legitimatie naar de Vodafone Winkel gaat kun je meteen een nieuwe simkaart met hetzelfde nummer krijgen.
Sannie86
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Astrid,

Bedankt voor je reactie. Dan is het wellicht handiger om als ik thuis kom naar een vodafone winkel te gaan en daar nieuwe simkaart en telefoon meteen te regelen.

Je geeft aan via dit formulier, maar over welk formulier gaat het? Zou hier een link bij moeten zitten?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Oeps ik zie dat de link was weggevallen. Hij staat er nu weer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic