Beste,
Twee weken terug op een maandag werd ik gebeld door de klantenservice van Vodafone. Een leuk gesprek gehad met de jongen en hij had een passende oplossing op mijn vraagstuk. Hij opende het telefoonfesprek met de vraag of we samen even konden kijken naar de mogelijkheden wat betreft het verlengen.
Zelf heb ik ervaring in de telecombranche en heb ik zelfs bij hetzelfde bedrijf gewerkt als waar de jongen in dienst is namelijk: 2contact.
Ik heb met uw werknemer het volgende afgesproken.
- een 1 jarig contract
- een 6 gb + 1gb extra
- ingangsdatum per direct
- huidige abonnement zou per direct worden omgezet
In eerste instantie vond ik het nog te vroeg om te verlengen aangezien mijn contract in maart 2016 zou aflopen. Ik gaf bij hem aan meer data nodig te hebben en het liefst per direct. Aangezien ik een Sim-only abonnement had kon hij dit regelen indien ik er een telefoon bij afnam.
Zijn oplossing:
Neem een 1 jarig abonnement met het goedkoopste toestel wat er is. Op die manier hoef ik niks extra te betalen maar kan mijn abonnement per direct worden omgezet in het nieuwe abonnement en liep mijn huidige contract direct af. Waarom? Omdat Vodafone liever heeft dat je een toestel afneemt.
Klonk logisch en als een goede oplossing.
Het probleem:
Tot mijn grote schrik, bekijk ik vandaag de my vodafone app en zie ik dat mijn contract nog loopt tot maart 2018!!! Twee jaar plus de resterende 4 maanden van mijn vorige contract.
Ik heb nog duidelijk aangegeven 1 jaar te willen en dit herhaaldelijk in de bandopname benoemd. Hij gaf zelf ook in de bandopname aan dat het om 1 jaar ging en dat het per direct van start ging en niet in maart.
Ik weet hoe bandopnames werken en dat deze langere tijd worden opgeslagen. Ik voel me heel erg 'genaaid' door deze jongen en ben in staat om het 2contact kantoor in Haarlem binnen te stappen.
Oplossing: allereerst eis ik dat het contract teruggeschakeld wordt naar 1 jaar, dat wat is afgesproken en waar ik telefonisch akkoord voor heb gegeven. Dat het abonnement zoals afgesproken per direct in gaat en dat de einddatum van het contract dus is per: eind november 2017.
Deze jongen heeft heel bewust mij voorgelogen en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid opzettelijk het abonnement als tweejarig ingevoerd. Dit is echt afbreuk voor het goede beeld wat ik van jullie had. Een snelle concrete oplossing is gewenst en buiten dat om kan de verkoper een training klantbehoefte goed gebruiken.
Groet,
Barry