Birrie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Telefonisch overlast melden Duits telefoonnummer

Hai,
de afgelopen dagen word ik meerdere malen per dag gebeld door verschillende Duitse nummers. Waarschijnlijk mobiele nummers, want allen beginnend met: +49 176.
Geen nummer is hetzelfde, terugbellen lijkt me niet verstandig, sms wordt niet op gereageerd. Voordat ik kan opnemen wordt de verbinding verbroken en zo kan ik dus niet officieel een melding van telefonische overlast maken (minimaal 1 seconde verbinding hebben). Blokkeren heeft ook geen zin.

Wat nu? Alvast dank!
6 Reacties 6
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Dit is meestal een nep Microsoft medewerker die meld dat je een probleem hebt met je computer en dit op wil lossen.
Lees hier meer over: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/ben-jij-al-eens-ongevraagd-gebeld-door-nep-mic...
Willem_Steeghs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik dus ook, meerdere keren per dag, vervelende tijdstippen. altijd +49 176 ********, nooit zelfde nummer. meerdere collega's van mij (andere dagen) hebben de zelfde problemen (andere provider). als er een mogelijkheid is nummers die hiermee aanvangen (is duitse mobiele nummers van 1 bepaalde provider?) te blokkeren, zou dit een zeer wenselijke optie zijn.
Bertusje

Stamgast
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Dit zijn door een computer gemelde telefoonnummers en kunnen uit de hele wereld komen.
Voor zover ik weet is er niets aan te doen, omdat dit continu andere telefoonnummers zijn.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Birrie en Willem_Steeghs, het kan zijn dat er sprake is van Wangiri-fraude, zie ook dit toipc: http://voda.fo/ne/fraude. Je kunt de telefoonnummers laten nakijken bij onze klantenservice. Als het nummer nog niet op een interne lijst staat kunnen we deze aanmelden als nieuw fraudenummer. In het topic staat verder beschreven wat we er vervolgens mee kunnen doen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic