jpg97

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tegenvaller nieuwe abonnementen

Sinds vrijdag kon ik mijn abonnement verlengen.
Nu had ik een mooie aanbieding gezien via Coolblue, de Huawei Mate 8 voor 1 jaar verlenging ( Vodafone Red Super ) voor 35,00 p/mnd en éénmalige toestelprijs van 306,00.

Voor de zekerheid heb ik de VF klantenservice gebeld, want ik had gezien dat er nieuwe abonnementen aankwamen. Zij hadden mij aangeraden inderdaad even te wachten tot ná het weekend.

Vandaag zie ik dat de prijzen enorm zijn gestegen, zowel in abonnement als toestelbijdrage!
Ook al zou ik een abonnement lager nemen ( dus RED met nu 5GB data ) dan nog krijg ik dus minder GB's maar een hogere abonnementsprijs en een hogere toestelprijs.

Erg jammer. Als ik vergelijk met T-Mobile dan zou ik daar voor een stel samen en stel bij abonnement met 6GB data voor 1 jaar 44,50 per maand betalen + 177,00 voor het toestel éénmalig.

Al met al ga ik dus overstappen zodra het kan ( over 2 maanden ), na bijna 18 jaar klant van VF te zijn geweest ( ik stam nog uit de Libertel tijd 😉 ).


9 Reacties 9
JM1994

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb helaas dezelfde ervaring... Kostte een iPhone 6S 64GB met Red super,dus 6GB afgelopen week nog slechts 50 euro zonder bijbetalen, nu kost 5GB 51 euro én 100 euro bijbetalen... Toch jammer, vooral omdat de abonnementsprijzen gelijk zouden zijn gebleven. Er wordt dus veel meer extra voor de toestellen gevraagd nu.
jpg97
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja klopt, als ik dat had geweten dan had ik dus vrijdag al verlengd.
Echt jammer en valt me echt tegen, zeker als ik zie dat ik bij T-Mobile dan én meer data krijg, én een voordeliger maandtarief én eenmalige toestelprijs is lager.

Dan ben ik haast gek als ik bij VF blijf.

aerox_2004

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Indd... waanzin ik kon vorige week overstappen en heb gewacht... ik denk meer data zelfde prijs.... en nu ben je dik genaaid.. mn collega heb een 6+1gig abonnement en betaald 50 euro p.m. en als je nu 5 gigabyte wil met een s7 edge betaal je 56 euro per maand voor 2 gig minder!!!!!!!!! ????????
jpg97
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt, zoals gezegd had ik in dat geval beter afgelopen vrijdag nog kunnen verlengen.
Dit is al het 2e jaar dat ik me genaaid voel door VF ( vorig jaar kreeg iedereen ineens 1GB extra data erbij, toen ik net 3 dagen daarvoor verlengd had).

Ik dacht dus, deze ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen en heb braaf gewacht, krijg je dit.
En dan bedacht ik me ook nog VF thuis te overwegen ipv Ziggo.

Maar goed, moet nu nog 8 weken wachten ivm aflopen contract op 1 augustus, en ivm nummerbehoud maar dan is het gewoon klaar.

shiver010

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
JPG97,

kun je mij dit uitleggen : "moet nu nog 8 weken wachten ivm aflopen contract op 1 augustus," ?
Mijn abonnement loopt namelijk 22 augustus af en ook ik wil overstappen ivm de prijs welke ik zou moeten betalen voor een S6 edge met 5Gb data. Dit is namelijk € 47,00 en bij T-Mobile kost hetzelfde toestel met 3Gb € 35,00. Op een looptijd van 2 jaar scheelt dat dus € 288,00. Maar volgens mij moet ik dan toch gewoon tot ongeveer 15 juli wachten met opzeggen ivm opzegtermijn van een maand ?
DBrandsma

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Je kunt 2 maanden van te voren al overstappen, echter is het zo als je overstapt dat je alsnog moet wachten tot je Vodafone eindcontract (1 augustus) voor dat je nieuwe abonnement ingaat waar je ook naar toe gaat (in dit geval misschien t-mobile). Leuke is, bij overstap kun je gewoon je nieuwe mobiel al innen :D. (als je voor een mobiel kiest)

Dus in jou geval, kan je op ongeveer 1 juni overstappen. De provider regelt altijd de overstap.

En ja, abbo's zijn nu veel duurder met toestel. Ik zat te denken om te verlengen, maar voor de prijzen die vodafone nu hanteerd voor mobiel kosten vind ik het niet waard. Ik ga ook overstappen.

Oude prijs: RED: 3GB | onbeperkt bellen (Met samsung Galaxy S7)
€36 + €10 toestel kosten (per maand: €46) in 2 jaar: €1.104
^ Waarvan 6 euro toestel kosten al in de abbonoment prijs zit (dus 16 euro toestel kosten in totaal)

Nieuwe prijs:
RED 5GB | onbeperkt bellen (met samsung galaxy S7)

€30 + €20 euro toestel kosten (per maand: €50) in 2 jaar: €1.200

Verschil (oud & nieuw)
€4 per maand / €96 in 2 jaar
shiver010

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DBrandsma,

dank voor de uitleg. Maar is het dan niet handiger om te wachten tot het contract afgelopen is ? Misschien komt de nieuwe provider nog wel met een actie / aanbieding in die 2 maanden.
DBrandsma

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Inderdaad. Ik zou hoe het er nu uitziet wachten. Je zou nu al kunnen verlengen, maar met de kosten die ik nu zie bij toestellen, zou ik afwachten tot er misschien in de tussen tijd mooie aanbiedingen komen bij Vodafone of andere providers.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic