trdroog

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Te grote bundel, toch hoge rekening

Hallo,
 
Kort geleden zat ik een paar dagen in belgie. Ik heb een Bel+Sms+Web Smart 150 abonnement met een databundel van 1200 mb.  Ik heb mij door een Vodafone medewerker laten vertellen dat ik met mijn abonnement zorgeloos kan bellen/internetten in alle EU landen. Tot voor kort geloofde ik hier ook in...
 
In Belgie heb ik zitten downloaden/internetten. Op een gegeven moment kreeg ik een SMSje van vodafone waarin stond dat mijn databundel bijna op is. Ik ben direct gaan kijken op my.vodafone.nl en zag dat ik nog 35mb had. Top! dacht ik. Ik heb toen mijn telefoon direct uitgezet en heb verder nog een enkele keer mijn mail gecontroleerd.
 
Een werkdag of vijf later, toen ik inmiddels alweer in Nederland was, ontving ik wederom een SMS van Vodafone. Mijn databundel was met meer dan €100,- overschreden. Huh?! Wacht ff..
 
Engiszins pissed of ben ik gaan bellen. Na een worsteling door het ietwat irritatie opwekkende menu slaagde ik er in om een echt mens aan de telefoon te krijgen. Whoohoo! Na mijn verwondering te hebben uitgesproken over de vreemde berichten die ik ineens ontving gaf ik aan dat ik het hier niet mee eens ben. Enige coulance is wel op z'n plek is, vond ik. Maar helaas..
 
Toen vroeg ik  haar of ze voor me uit wilde zoeken hoeveel data ik gemiddeld verbruik. Dit bleek rond de 380mb te liggen (nogmaals, ik heb een databundel van 1200mb, gaaf hè?!).
 
Ik gooi dus iedere maand 820mb(!!!) weg. Naast de 500 SMSjes waar ik niets mee doe. Ik was in de veronderstelling dat ongebruikte data nog een extra maand geldig blijft. Maar da's natuurlijk ook een idioot idee!
 
Hoe is dit in godesnaam mogelijk. Ik voel me vreselijk in m'n.... naja... hè.
 
Mijn vrouw en ik zijn nu ruim vijf jaar klant bij Vodafone. In die vijf jaar is er echt veeeel te veel geld aan ons verdiend. Wat moet ik doen voor de coulance waar ik mijn inziens gewoon recht op heb?
 
Het is toch idioot dat ik 2 jaar lang 820mb en 500smsjes per maand weggeef en dat ik door het falende notificatie systeem van vodafone inmiddels €116,- over mijn bundel heen zit?
 
Dit is toch gewoon diefstal? Ik wil dit opgelost zien.
 
3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hou trdroog,

Dat is inderdaad heel vervelend.
Zeker als je geen notificatie gehad hebt.

Helaas kan ik je via het forum hier niet mee helpen. Als je wilt kun je je klacht kenbaar maken via www.vodafone.nl/feedback Dan wordt er samen met jou naar een oplossing gezocht.
WillyR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het uberhaupt belachelijk dat ik in het buitenland vele malen duurder bel en internet dan in Nederland. Alleen al vanwege het feit dat je maandelijkse abonnement niet geldig is in het buitenland. Met andere woorden wel een abonnement betalen maar niet het gebruik ervan. Zodra je in het buitenland bent ga je elke minuut en elke MB apart betalen. Kan iemand me uitleggen waarom dat zo is, terwijl ik in Belgie Duitsland of welk europees land dan ook OOK via VODAFONE bel/internet. Dat lijkt me toch gewoon hetzelfde bedrijf. Ik kan wel voor het buitenland 2 euro per dag EXTRA betalen. Dat klopt, maar wat heb je daarvoor. Luttele minuten bellen en 35 Mb download!!!
Het wordt eens tijd dat dit soort rare constructies tot het verleden behoort. Alle grenzen binnen de EU vervagen behalve op het gebied van de telefonie/internet. Ik ben blij dat je op vele plekken voortaan gratis WIFI hebt. Dat bespaart erg veel
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In België is er geen Vodafone, alleen Vodafone-partner Proximus... Providers betalen onderling wel degelijk voor het gebruik van elkaars netwerk (mensen uit Nederland gaan vaker op vakantie in Spanje dan andersom en Vodafone NL en ES zijn 2 verschillende bedrijven, dus logisch dat je elkaar dan kosten rekent, ook al heb je hetzelfde moederbedrijf). Ook kost het nogal wat administratie om roamingovereenkomsten zowel administratief als technisch in stand te houden met honderden providers wereldwijd...
 
Hoe dan ook lijkt het erop dat je veel meer data hebt gebruikt in het buitenland dan je normaal doet. Dat die bundel 1200 MB is en dat dat maar één maand geldig is had je kunnen weten toen je je contract tekende. En let op: als je weer terug in Nederland bent dan blijft de teller doorgaan (daar had je misschien geen rekening mee gehouden?)
 
Hoe dan ook, als het notificatiesysteem echt heeft gefaald dan is coulance wel op z'n plaats. Dus dat zou ik even goed nakijken. Kijken wanneer en hoeveel data je precies hebt gebruikt op je factuur dus, en checken wanneer je de sms'jes kreeg.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic