Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Tarieven van bellen en sms naar eu Landen omlaag vanaf 15 mei.

https://tweakers.net/nieuws/152812/bellen-en-smsen-naar-ander-eu-land-is-vanaf-woensdag-goedkoper.ht...

De maximumprijzen bedragen 19 cent per minuut voor een telefoontje naar een ander EU-land, waar dan nog wel btw bijkomt. Voor het sturen van een sms is dat 6 cent, ook exclusief btw. De regeling geldt alleen voor consumenten en niet voor bedrijven. De telecomoperators moeten consumenten op de hoogte stellen van deze maximumtarieven, die overigens ook in Noorwegen, IJsland en Lichtenstein gelden.

Hoe worden wij klanten van Vodafone hiervoor op de hoogte gesteld? Deze tarieven gelden dus niet meer:https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/bellen-naar-het-buitenland.shtml#tarieven

Tevens, gaat hierdoor bellen naar de EU de 100 belminuten omhoog en komt hierdoor ook gratis smsen naar andere eu landen erbij?
5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Vodnlru
De tarieven op de website gelden nog wel, als je goed kijkt zie je Tarief voor mei 2019 en daar achter staat Tarief vanaf mei 2019. Dan zal je zeggen: op de tweakers site staat 19 euro cent per minuut. Dat klopt, maar dan even verder lezen: waar dan nog wel btw bijkomt. Voor het sturen van een sms is dat 6 cent, ook exclusief btw.

Dus 19 euro cent excl. BTW en incl. BTW is dit 23 euro cent (klopt zoals op de site staat)
En SMS is 6 euro cent excl. BTW en incl. BTW is dit 7 euro cent (klopt ook zoals op de site staat)


Weet niet hoe Vodafone dit actief gaat melden aan de klanten. Misschien dat iedereen daar nog een sms over krijgt of helemaal niet. Geen idee eigenlijk, daar hoef ik me gelukkig niet mee bezig te houden 🙂

Waarom de 100 minuten bellen naar de EU dan omhoog zou moeten gaan, geen idee. Dat blijft volgens mij gewoon het zelfde. Dat de prijs omlaag gaat heeft natuurlijk niets met de afgesproken 100 minuten te maken. Dat blijft gewoon 100 minuten, denk ik. Maar daar kan een Vodafone moderator vast meer over vertellen.
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Energieboy wrote:
Hoi Vodnlru
De tarieven op de website gelden nog wel, als je goed kijkt zie je Tarief voor mei 2019 en daar achter staat Tarief vanaf mei 2019. Dan zal je zeggen: op de tweakers site staat 19 euro cent per minuut. Dat klopt, maar dan even verder lezen: waar dan nog wel btw bijkomt. Voor het sturen van een sms is dat 6 cent, ook exclusief btw.

Dus 19 euro cent excl. BTW en incl. BTW is dit 23 euro cent (klopt zoals op de site staat)
En SMS is 6 euro cent excl. BTW en incl. BTW is dit 7 euro cent (klopt ook zoals op de site staat)


Weet niet hoe Vodafone dit actief gaat melden aan de klanten. Misschien dat iedereen daar nog een sms over krijgt of helemaal niet. Geen idee eigenlijk, daar hoef ik me gelukkig niet mee bezig te houden 🙂

Waarom de 100 minuten bellen naar de EU dan omhoog zou moeten gaan, geen idee. Dat blijft volgens mij gewoon het zelfde. Dat de prijs omlaag gaat heeft natuurlijk niets met de afgesproken 100 minuten te maken. Dat blijft gewoon 100 minuten, denk ik. Maar daar kan een Vodafone moderator vast meer over vertellen.

ahzo oke, sms zou er toch wel bij kunnen? geloof niet echt dat sms nog wat kost.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Geen idee wat ze met SMS tarieven gaan doen.
Dat is iets wat Vodafone moet bepalen. Maar het ziet er niet naar uit dat deze gratis zullen zijn. Anders had het wel op die prijzen pagina gestaan. Zou er in ieder geval niet op rekenen 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Sms'en naar het buitenland (EU) wordt niet gratis. Dit is het nooit geweest.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic