RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes

Storing netwerk 3 juli 2012

Beste mensen,

Op het moment is er een storing gaande betreffen bellen, gebeld worden en internet.
Deze storing is naar verwachting half 11 gedaan.

Apparte topics betreffende deze storing zullen dan ook gesloten worden.

Met Vriendelijke Groet,
21 Reacties 21
kruijsifix

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Roy,
 
Helaas kan ik niet meer reageren op je reactie, dus doe ik het maar via deze weg. Ik ben niet op zoek naar een financiële compensatie, maar wel nieuwsgierig hoe jullie mijn negatieve gevoel weg gaan nemen (en zoals ik al zei, hoeft dit niet via een financiële compensatie, maar hoop ik dat VF een creatieve oplossing zoekt!).
 
Groet Jan Andries
 
P.S. zomaar een Forum afsluiten is niet de oplossing!!! Hier wek je alleen maar irritatie mee. Misschien moet je eens kijken naar de werkwijze van Mobile Vikings in België, die gaan maar een "heel klein beetje" beter met hun klanten om (dit is sarcastisch bedoelt!!!)
RoyV
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste Jan,

Ik kan heel goed begrijpen dat je er een dergelijk gevoel aan over houdt.

Echter proberen wij de reacties centraal mogelijk te houden. Dezelfde topics ontstaan overal, met kans dat wij er een over het hoofd zien.

Vandaar dat ik ook netjes heb aangegeven hoe je verdere vragen beantwoord kunt krijgen.

na werkzaamheden aan het netwerk kunnen een aantal nummers niet goed opnieuw aangesloten worden. Hierdoor ervaart men de problemen.

We zijn dan ook hard bezig om dit probleem op te lossen, verdere details hebben wij op het moment niet.

Groet,


kruijsifix

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok. Dank je.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes

Official statement van Vodafone over de storing!


Deel klanten ervaart problemen met bellen, sms’en en/of internetten


03-07-2012

Vannacht hebben werkzaamheden plaatsgevonden aan ons netwerk. Hierdoor ondervindt een deel van onze klanten momenteel problemen met bellen, sms’en en/of internetten in verschillende delen van het land. Onze technici hebben de oorzaak inmiddels gevonden. We hopen binnen enkele uren de problemen te kunnen verhelpen. We betreuren het eventuele ongemak, zodra er meer bekend is volgt er een update
patrickpas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben 2 weken klant bij vodafone en dit is een lekker begin,hoor alleen maar slechte berichten de laatste tijd en heb al heel veel spijt dat ik klant ben geworden,ik loop zo gigantisch veel mensen mis voor mijn werk,dus ik wil door deze grove fout mijn abonnement laten ontbinden en weer terug naar kpn
patrickpas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En het is al half 11 geweest en kan dus nog steeds helemaal niks,dit is toch waardeloos,ik ben woedend
patrickpas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Krijg ik nog antwoord wat we hier aan gaan doen?of moet ik even langskomen?
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Patrickpas,

Ik wil je graag verzoeken om niet te gaan dubbele posten om een reactie te krijgen. We zijn met de storing momenteel bezig, voor abonnement vragen wil ik je graag verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice (1201).
Fem1978

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Ik vind het te belachelijk voor woorden dat ik op een forum moet lezen dat er een landelijke storing is. Hier in Rotterdam al de hele dag geen netwerk op 3 (!!!!!!) mobiele telefoons. Dit neemt absurde vormen aan. Nergens ook maar iets van een melding te vinden of wat dan ook. Gebeld met klantenservice en na een half uur wachten maar eens gaan zoeken op internet om hierop te stuiten. Vind dit serieus te erg voor woorden.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Beste Fem1978,

Het is inderdaad een erg vervelend probleem en excuses namens Vodafone dat je dit heb moeten ervaren.

Allemaal,

De storing is opgelost, is ons net gemeld. Het beste wat jullie kunnen doen is het toestel opnieuw opstarten zodat je toestel kan aanmelden op het data netwerk met een nieuwe aanmelding. Hieronder zal ik nader informatie geven over hoe je dit kunt doen.

Android:
- Methode 1:

  • Toestel uitschakelen
  • Batterij verwijderen
  • Simkaart verwijderen
  • 1 minuut de simkaart eruit houden
  • Daarna plaats je de simkaart en batterij terug in het toestel
    - Methode 2:
  • Ga naar Instellingen
  • Vliegtuigmodus
  • 1 minuut aan houden en daarna uitzetten
iOS:

  • Instellingen
  • Vliegtuigmodus
  • 1 minuut aanhouden en daarna uitzetten
Blackberry:

  • Batterij eruit halen terwijl hij aan staat
  • 1 minuut eruit houden en dan terug plaatsen.




DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hmm, dat verklaart waarom ik totaal geen verbinding had.

Succes daarzo! Jullie hebben de laatste tijd al wat last van storingen.....

Nightcap

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is heel vervelend, al de hele dag geen netwerk, gelukkig dat intern WIFI wel werkt. Maar wat ik nu niet begrijp de Iphone 4S doet het hier in huis wel, welliswaar verminderde dekking en de 4 niet.
 
Is hier ook een verklaring voor?
 
Groet,
 
Charles
 
ps het werkt nog steeds niet
SanderJ

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan nog steeds niet bellen hebben al aan en uit gezet.. had gister wel de hele dag internet... maar niet kunnen bellen is wel erg vervelend aangezien mijn telefoon ook zakelijk wordt gebruikt. Is er nog iets over te melden?
 
Gr.
Sander
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Sander,
 
Je hebt al geprobeerd batterij te verwijderen en aantal minuten eruit te laten en dan terugplaatsen?
Of simkaart verwijderen voor een aantal minuten?
 
Mocht je nou je batterij niet kunnen verwijderen, zoals bij een Iphone, zet deze dan een aantal minuten op vliegmodus, en dan terug aan, dan reset de telefoon zich op het netwerk en zal zich opnieuw aanmelden wat normaal dergelijke problemen oplost.
 
Succes!
Amanda

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb nu al sinds 2 dagen geen enkel netwerk meer, kan echt helemaal niks.
Snap niet hoe het mogelijk is dat een storing zo lang kan duren, ben nu al helemaal klaar met vodafone.
Hoe gaan jullie dit oplossen, ik gebruik mijn mobiel ook zakelijk en heb al vliegtuig modus alles geprobeerd maar niets werkt!
 
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Amanda,
 
De storing waar men over spreekt is opgelost hoor 😉 Het probleem wat je hebt moet dus een andere oorzaak hebben.
Wat gebeurt er als je je sim in een ander toestel plaatst? 
 
 
 
Amanda

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
O dat is vreemd dan, want ik kan niks meer met mijn toestel.
Ik heb een iphone en niemand hier heeft een mobiel waar ik mijn kaartje in kan doen, ik kan ook niet bellen naar de klanten service.
hij geeft de hele tijd aan dat hij netwerk aan het zoeken is en als ik hem opnieuw aanzet vraagt hij niet eens meer om een code, dus ik kan ook niet ontgrendelen..
wat kan ik nu doen?
 
Groet amanda
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Amanda schreef:
O dat is vreemd dan, want ik kan niks meer met mijn toestel.
Ik heb een iphone en niemand hier heeft een mobiel waar ik mijn kaartje in kan doen, ik kan ook niet bellen naar de klanten service.
hij geeft de hele tijd aan dat hij netwerk aan het zoeken is en als ik hem opnieuw aanzet vraagt hij niet eens meer om een code, dus ik kan ook niet ontgrendelen..
wat kan ik nu doen?
 
Groet amanda


 
Even naar de dichtsbijzijnde Vodafone-winkel gaan.
 
Daar kunnen de collega's voor je testen of je SIM-kaart nog wel goed is (ik vermoed zelf dat daar het probleem zit).
 
Ik ben bang dat jij gewoon te maken hebt met een toevallige samenloop van omstandigheden, eerst de storing en meteen daar overheen een defecte SIM-kaart.
 
Laat je nog even weten of de collega's het voor je hebben kunnen oplossen?
 
Succes!
frantic2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik woon ook in /friesland en kan niet bellen of gebeld worden, internet en whatsapp doet het wel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic