scorpio23b

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Storing] Den Dolder/Bilthoven ?

Hoi,

Ik zou graag willen weten of er in de buurt van Zeist, Den Dolder of Bilthoven storing is in het netwerk voor mobiel internet.
Woon zelf in Den Dolder met postcode 3734BP.
Ik heb een 4G dongle in gebruik waarmee ik sinds gisteren geen internet mee heb.
Windows verteld mij dat dit een DNS probleem is.
Ik heb in de tussentijd even internet gehad, maar dat viel vrijwel gelijk weer weg.

Alvast bedankt.

10 Reacties 10
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @scorpio23b ,

Ik zie dat er geen problemen zijn in je omgeving. Sinds wanneer ondervond je dit probleem?
En je hebt alleen last via de 4G dongle?
scorpio23b
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Om precies te zijn gister ochtend toen ik wakker werd rond 11 uur.
Ik heb dit probleem alleen met de 4G dongle, ik zit op dit moment op mijn mobiel op internet ook van Vodafone.

mjansen22

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dezelfde problemen en meer mensen om mij heen in De Bilt. Om precies te zijn is het vrijdagochtend gestart (wellicht donderdagochtend al), 9 mei. Wellicht te relateren aan rukwinden van de avond/nacht ervoor. UMTS netwerk (3g) werkt sindsdien niet meer, alleen 2g nog bruikbaar. Heb het via de chat ook al gemeld, daar werd aangegeven dat er door de wind masten niet goed meer konden werken.
Ik woon zelf in De Bilt (3732ez). In Zeist werkt het idd ook niet goed waar ik werk (Zeist-west). Zuidelijker, in Utrecht-Noord, werkt het weer wel. Lijkt erop dat er 1 of meerdere umts-masten rond De Bilt niet (volledig) meer werken.
mjansen22

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ah, de storing is nu eindelijk ook gemeld op de storingen-site. Hij is dus bekend.
scorpio23b
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na 5 dagen heb ik nog steeds geen internet via mijn 4G dongle.
Op mijn mobiel heb ik internet, maar werkt niet zo snel als normaal.
Ik zie dat de storing in De Bilt is opgelost, hopelijk dat dit vandaag nog een verandering brengt.

De dongle wisselt continu tussen GRPS en HSP+ maar er staat nog steeds "beperkt internet"

Heb meerdere malen, mijn dongle gedeinstalleerd en weer geinstalleerd maar dit mocht niet baten.

Iemand die misschien nog ideeen heeft ?

scorpio23b
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ondertussen voor 3 kwartier even internet gehad.
Nu is het weer hetzelfde verhaal als voorheen, nog steeds beperkt internet.
Kan nog steeds niet surfen zonder problemen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Wat is je exacte postcode? Dan kijk ik de dekking even na:).
scorpio23b
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn postcode is 3734BP.

scorpio23b
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees overal op internet dat internet dongles over het algemeen niet goed werken in Windows 8.(1)
Maar toch begrijp ik het niet helemaal omdat ik de dongle altijd probleemloos gebruilkt heb in Windows 8.1.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @scorpio23b,

Bedankt voor de postcode. Ik zie dat er metingen zijn gedaan op deze locatie. De 3G-dekking is niet optimaal, wat betreft de 4G-dekking zijn er ter plaatse nog geen metingen gedaan. Er zijn geen problemen met het gebruik i.c.m. Windows 8. Is het misschien mogelijk om het op een andere locatie te testen? Dan weet je zeker of het met de locatie te maken heeft of niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic