Divingjohan

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steeds slechter netwerk bereik

Waarom word het netwerk bereik steeds slechter van Vodafone?

Zo slecht in Hoofddorp maar ook in Amsterdam dat ik overweeg om naar een andere provider te gaan

Vodafone, wat is er aan de hand???
6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Divingjohan ,

Ben zelf en Amsterdammer maar ik merk geen problemen met het Vodafone netwerk. Ik weet niet wat er mis gaat bij je misschien dat je dat kunt verwoorden in en bericht hieronder?

En op welk netwerk heb je last (3G/4G)? En kun je ook vertellen op welke plekken ongeveer.
Klik ook even op de volgende link voor enige tips die kunnen helpen: http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996
Divingjohan
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zowel in Hoofddorp als in Amsterdam Noord

3g of 4g???

op die plekken mag ik blij zijn met 3g

4g is in heel Hoofddorp niet te vinden!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heb je ook postcodes voor ons zodat we de dekking kunnen checken?
Kun je van 2G wel goed gebruik maken? Is het internet, bellen of smsen dat niet werkt, of alles?
Hoeveel streepjes zie je? Op welke postcode in de omgeving werkt het wel goed?
Divingjohan
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
postcodes, jazeker

Hoofddorp: 2133DR
Bellen is zeer slecht, valt vaak weg of zit een ruis op de lijn.
3 streepjes, soms 2

Amsterdam 1025LZ
Zelfde probleem.

Aalsmeer: 1432CR
Geen service, geen bereik, geen telefoon, geen internet en geen sms
(andere personen met KPN, T-Mobile, Hi, hebben wel gewoon bereik)

Kijk maar in mijn gegevens en je zult heel vaak zien dat ik 2-3 keer zelfde nummer bel in 1-2 minuten tijd.

gr,
Johan
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Divingjohan ,
Dank voor je update. Ik vroeg me nog even af of het niet eerder een algemeen probleem met je simkaart is. Als er problemen zijn met bellen en internetten op deze locaties, dan krijg ik dat vermoeden. Waarom? We krijgen verder geen meldingen uit die regio. Please don't get me wrong, ik wil graag kijken wat er aan de hand is maar er moeten een aantal zaken uitgesloten worden. In de post die @SamsungExpert aanhaalt, vragen we om een kruistest te doen. Je simkaart in een ander toestel en liefst ook een andere simkaart in jouw toestel. Op die manier kunnen we een aantalzaken uitsluiten. Mocht het nou niet helpen, dan hebben we een aantal gegevens van je nodig, die wij (en jij) niet op dit forum willen. In dat geval kun je via onze chat, Facebook, Twitter of telefonisch contact opnemen. Zo kunnen we je privacy waarborgen. Als er anderen in je omgeving zijn, die van hetzelfde euvel last hebben, laat het hen hier melden. Op die manier kunnen we inzichtelijk maken wat er waar speelt.

Keep us posted.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In Amsterdam en Aalsmeer zou 4G zat snel moeten werken op die plekken (voor zover je dat kunt zien op de kaart). In Hooffdorp minder goede 4G-dekking wel... Of zijn er andere plekken waar het wel prima werkt?

Klinkt inderdaad als een probleem met simkaart. Je telefoon moet namelijk tussendoor soms contact maken met je simkaart, en als dat niet kan dan kan een gesprek wegvallen of tijdelijk verstoord raken. Is dus wel om een reden dat er ook altijd wordt gevraagd om je simkaart te checken.

Je zou in een Vodafonewinkel je simkaart kunnen ruilen trouwens, als je aangeeft dat hij stuk is. Neem wel je telefoon, de oude kaart en je legitimatie mee naar de winkel. Ik weet het niet zeker maar als je hem ruilt in de winkel als hij stuk lijkt en je de oude nog hebt dan is het volgens mij zonder kosten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic