papadiva

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stealth sms

Hallo V'foners,

Ik werd naar dit forum verwezen nadat ik de vraag eerst op Facebook had gesteld.

Jullie hebben vast wel gelezen/gehoord over de zg. 'stealth sms' waarvan de politie gebruik maakt om iemand via hun mobieltje te volgen.
Nu is mijn vraag, wat gaan jullie / iemand binnen de Vodafone commmunity daaraan doen om dat tegen te werken, of is Vodafone te schijterig om er ook maar iets aan te doen, bijv. een antivirus-appje ontwikkelen om zo'n stiekem sms'je van een mobieltje te weren?
En kom dan aub niet met het antwoord dat dit niet tot Vodafone's taken behoort ...
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Beste papadiva, allereerst, welkom op ons forum.

Zoals ook op Facebook is aangegeven is ons beleid op het gebied van privacy zeer helder verwoord op http://over.vodafone.nl/vodafone-nederland/privacy-veiligheid
Wij hebben daar als moderators verder niets aan toe te voegen, dus ik zou zeggen: lees het eens op je gemak door 🙂
papadiva
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Bas,

Jouw antwoord, nl verwijzen naar Vodafone's beveiligingspolicy, is mij iets te makkelijk, want dat kun je volgens mij bij elke provider aantreffen.
Mijn vraag is wat Vodafone daadwerkelijk DOET aan die stiekeme sms'jes, of beweer je nu dat die sms'jes niet kunnen voorkomen bij Vodafone abonnee's?

Ik bedoel, ISO 27001 zegt me niet zoveel, daar lachen ze wellicht zelfs om bij organisaties die al die certificaten aan hun laars lappen.

Dus concreet: is er een speciale feature bij Vodafone smartphone gebruikers geïnstalleerd die deze sms'jes tegengaat?

Je kunt, i.v.m. dezelfde privacy, mij ook een mailtje sturen met een antwoord, mits je die hebt natuurlijk.

Vriendelijke groet,
Jim

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo papadiva, ons beleid, inclusief een contactmogelijkheid, vind je via de gegeven link. Wij hebben daar als moderators verder niets aan toe te voegen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic