potentielekoper

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Standaard verzekering bij een red abonnement in Vodafone winkel Deventer?????

Geachte Vodafone mederwerker,

In december en januari ben ik 3 keer bij de vodafone winkel in Deventer geweest in de Korte Bisschopstraat.
Hierbij ben ik geholpen door een vrouw begin 30, rond de 1,70m, bruin haar en met een Twents accent. Ze gaf in het eerste gesprek aan dat ik bij een Red abonnement automatisch een verzekering (garant) van 10,50 moest afnemen. Deze 'standaard' verzekering staat echter optioneel op jullie website en de offerte die je in de winkel krijgt, geeft ook al aan dat de verzekering OPTIONEEL is.

Na dit gesprek ben ik nog 2 keer teruggekomen om te informeren over de Red abonnementen. Tijdens deze bezoeken moest ik circa 15 min wachten en dezelfde verkoopster gaf bij andere klanten aan, die een abonnement afsluiten, dat er automatisch een verzekering bij het abonnement wordt afgesloten. Deze kan de klant echter binnen twee weken opzeggen door een email te sturen naar Vodafone.

Naderhand ben ik dus weer met dezelfde verkoopster in contact gekomen ( Wilde haar testen of de verzekering nog steeds standaard bij het Red abonnement hoort) en weer beaamde ze dit.

Ik heb zo het gevoel dat dit een vorm van Koppelverkoop is, want in dit geval bepaalt de verkoopster dat ik een verzekering MOET afsluiten indien ik een RED abonnement afsluit. Tevens komt het bij mij ook over dat deze verkoopster PUUR voor haar BONUS en TARGET werkt, want de klant kan de verzekering na 2 weken opzeggen en klant hoeft geen kosten te betalen. Dit vind ik ook een wat louche manier van verkopen en het komt bij mij over als malafide verkooppraktijken waarbij de klant niet centraal staat maar de verkoopster en haar bonus.

Bovenstaande situatie heb ik echter alleen bij Vodafone in Deventer meegemaakt. Ben ook bij Hi, Tmobile, KPN, Phonehouse geweest en hierbij was een verzekering een keuze van de klant. Zelfs Belcompany, jullie dochteronderneming onder dezelfde koepel, geeft aan dat een verzekering niet automatisch bij een RED abonnement hoort en dit optioneel is.

Wat is jullie mening hierover??? Is bovenstaande situatie een vorm van koppelverkoop en dus verboden volgens de Nederlandse wet of is dit de verkoopmanier wat alle Vodafone winkels in Nederland hanteren? En MOET ik dus een verzekering afsluiten als ik RED neem?

Graag jullie reactie, want ik ben echt geneigd om naar de concurrent te gaan, omdat deze verkoopster mij verplicht een verzekering te nemen. Dan maar 2 tientjes meer betalen bij de concurrent, want dan heb ik tenminste nog een keuze,

Met vriendelijke groeten,

Potentiele koper2014
3 Reacties 3
benniedevisser

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Potentieleverkoper2014, wat een duidelijke en fijne post!

Vodafone wat is uw reactie??

Dit is heel toevallig... ik ben in dezelfde winkel geweest en geholpen door bovenstaande verkoopster...
Ook ik moest automatisch een verzekering nemen bij een RED abonnement. Toen gingen er bij mij ook alle alarmbellen rinkelen... Ik heb een melding bij Radar gemaakt, dus daar krijg ik nog reactie op.

Mijn RED abonnement heb ik inmiddels bij de Belcompany afgesloten! Mssn niet zo klantvriendelijk en spontaan dan de verkoopster van Vodafone, maar ik had echter wel een keuze!!

mvg,

Ben
JimmyDeventer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gek genoeg ben ik door dezelfde verkoopster geholpen en zij gaf mij duidelijk aan dat het mijn keuze was om een verzekering (garant) aan te sluiten.

Wel gaf zij aan dat het zeer aan te raden is, en mocht ik er over twijfelen dat het er eventueel opgezet kan worden en binnen 2 weken via een mail geannulleerd kan worden. In dit geval heb ik geen abonnement bij Vodafone aangesloten omdat de kosten van de abonnementen voor mij op dit moment nog niet rendabel zijn.

Verder ben ik tevreden over hoe zij mij te woord heeft gestaan. Ze was zeer duidelijk en enthousiast met haar werk bezig. Vorig jaar had ik bij deze winkel nog een ander gevoel, toen werd ik geholpen door een turkse jongen. Deze jongen adviseerde mij destijds een abonnement die in mijn ogen totaal niet overeenkwam met mijn wensen.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Beste Potentielekoper & Benniedevisser,

Dit kom mij in ieder geval niet bekend voor. We hebben hierover verder ook geen andere klachten ontvangen.

Inhoudelijk kan ik hierover niet meepraten aangezien ik er niet bij ben geweest, maar ik ga ervan uit dat onze collega's jullie zo goed mogelijk proberen te helpen en te informeren.

Ik heb jullie feedback in ieder geval wel doorgegeven aan de desbetreffende Vodafone winkel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic