davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Spam

Op mijn prive GSM kreeg ik zonet een bericht van vodafone dat de tarieven omlaag zullen gaan binnenkort. Ik heb ooit door gegeven aan vodafone dat ik geen reclame, spam berichten, of wat dan ook wens te ontvangen mijn nummer staat ook op "bel me niet register". Maar goed verder geen ramp natuurlijk. Wat ik wel vreemd vind is dat ik bovenstaand bericht om 14:22 ontving en om 14:31 kreeg ik een spam bericht van nummer +447904874527.

Mijn prive Gsm nummer word zeker nooit op Internet gebruikt en is alleen in kleine familie kring bekend. Ik heb voor zakelijke contacten een ander GSM account. Dus ben wel verbaast dat dit opeens binnenkomt vooral omdat ik net ervoor een bericht kreeg van vodafone kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat e.e.a met elkaar te maken heeft.

Tis geen halszaak maar misschien helpt het Vodafone om de oorzaak te vinden.

3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Guido,

Wat vervelend dat je spam hebt ontvangen van een Brits nummer. Ik vermoed dat ze willekeurige nummers hebben gesmst. Helaas valt er weinig aan dit soort spam te doen.

Wat betreft de info sms die je hebt ontvangen van Vodafone. Dit is niet bedoeld als reclame maar als informatie mededeling aan al onze klanten.

Om te controleren of je voor reclame bent afgemeld ga je naar My Vodafone - mijn abonnement - abonnement wijzigen - aanbiedingen per sms
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik had nog nooit zo'n bericht van Vodafone ontvangen in de 15 jaar dat ik klant ben en ook nog nooit zo'n spam bericht dat erachteraan kwam. Daarom vind en vond ik het wel apart en wel heel toevallig. Bedankt voor de tip waar ik kan controleren of mijn acocunt nog steeds staat ingesteld geen aanbiedingen te ontvangen en dat is zo er staat "Je hebt aangegeven dat je geen aanbiedingen van Vodafone wilt ontvangen" dus dat staat en stond goed.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Guido64, als de instelling goed gaat, zul je geen reclame van ons ontvangen. De sms die je van ons kreeg betrof ook geen reclame, maar tariefinformatie, vandaar dat je deze wel kreeg.

Wat betreft de Britse sms - we adviseren om nooit te reageren op dit soort berichten, bel of sms dus ook niet terug. Je kunt het bericht het beste verwijderen. Dat je de twee berichten na elkaar ontving lijkt dus echt puur toeval te zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic