Hallo,
ik ben nu sinds een maand of twee lid van Vodafone. Fijne service, goed bereik, kortom; een goede provider.
Nu heb ik bij mijn 2-jarig abonnement een Sony Xperia M4 Aqua gekozen. Het leek mij, na veel reviews gelezen te hebben, een fijne telefoon tegen een goede maandelijke prijs.
Nu heb ik een aantal problemen;
1. Het interne geheugen (8GB) zit bijna meteen vol. Van de 8 GB is ongeveer 6,5 GB al voorgeïnstalleerd door Sony. Hier valt het besturingssysteem onder, en een hele bak vol aan apps die ik niet gebruik en ook niet kan verwijderen. Ik heb dus zelf 1,5GB over voor apps. Nu heb ik er maar een paar op staan, en ik krijg een melding dat mijn geheugen vol zit en ik apps en bestanden naar mijn externe geheugenkaart moet overzetten. Dit heb ik gedaan, en een paar dagen later (zonder nieuwe apps geïnstalleerd te hebben, en foto's/video's direct naar de externe geheugenkaart op te slaan), krijg ik de melding weer. Nu 'werken sommige systeemfuncties mogelijk niet', hieronder valt bijv. mijn binnenkomende e-mails; die worden niet meer gesynchroniseerd.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het komt er op neer dat het niet op te lossen valt, tenzij ik mijn telefoon root. Dit wil ik niet doen aangezien ik hier barweinig verstand van heb en de garantie vervalt. Google het maar, vrijwel iedereen heeft er last van en velen zeggen dat dit de telefoon totaal onbruikbaar maakt.
2. Mijn simkaart wordt ongeveer 3-dagelijks niet herkend. Ik kijk dan op mijn telefoon en dan staat er in de statusbalk dat er geen simkaart in zit, en dat ik dus ook geen netwerk heb. De simkaart zit er goed in, er is niets mee gebeurt. Zodra ik de simkaart er zelf weer in- en uit doe, werkt het weer. Makkelijk op te lossen dus, maar echt een rotprobleem, aangezien ik dus zo'n twee keer per week zonder bereik zit, tenzij ik dit opmerk en zelf de simkaart weer aansluit.
Al met al ben ik deze mobiel echt spuugzat, en heb ik ontzettend spijt dat ik niet voor een HTC of de Xperia Z5 ben gegaan. Ik neem aan dat het tweede probleem verholpen kan worden door middel van reparatie, maar ik heb liever een andere mobiel. Ik ga morgen even langs de Vodafone winkel, maar ik vroeg me af of er meer mensen tegen deze problemen aangelopen zijn, of dat er een moderator raad weet. Ik hoop dat ik deze mobiel in kan leveren en een nieuwe kan aanschaffen, al is het tegen een (maandelijkse) meerprijs. Ik heb echt geen zin (of geld) om dit abonnement af te kopen, en hoop dat iemand van Vodafone mij kan helpen aan een andere vervangende mobiel.
Zijn hier mogelijkheden voor?
Met vriendelijke groet!