Hallo RoyV,
Het is absoluut niet als persoonlijke aanval bedoeld, ik begrijp dat jij weinig aan de problemen kunt doen. Het kan echter behoorlijk frustrerend zijn als je via een contract aan een product vast zit dat je keer op keer teleurstelt en je hier zelf niets aan kunt veranderen. Nu is het begrijpelijk dat jij weinig invloed hebt op het verhelpen van netwerk- of updateproblemen, maar een klant kan enkel de klantenservice aanspreken, terwijl jullie de klant vaak niet verder kunnen helpen.
Voor het netwerkprobleem heb ik inderdaad contact opgenomen met de klantenservice, maar heb hier nooit een redelijk antwoord op terug gekregen. Het antwoord leek haast automatisch te zijn gegenereerd en mijn vraag bleef onbeantwoord: het netwerk zou met de grootste zorgvuldigheid worden onderhouden, en de geplande werkzaamheden zou je op de site kunnen volgen. Dit terwijl ik nadrukkelijk de locatie van mijn problemen heb vermeld, en ik aangaf geen 2G en 3G-netwerkbereik te hebben op de plaats waar wij gevestigd zijn (centrum Leiden), en waar ik en mijn collega's juist afhankelijk zijn van jullie netwerk. Ik zal er wel niet verder op in gaan omdat dit de plek daar niet voor is, maar ik wilde graag een voorbeeld geven van mijn slechte ervaringen.
Verder is het natuurlijk storend dat we via dit forum de voortgang rond een update moeten volgen, en dat we druk op jou moeten uitoefenen in plaats van op een medewerker die over deze update gaat. Al laat je de keuze aan de klant om de originele software van de fabrikant te installeren of te wachten op de toevoegingen van de provider, ben je van al deze problemen af en dit zal tevens de tevredenheid van de klant bevorderen.
Nogmaals wil ik duidelijk maken dat deze kritiek niet op jou of je collega's persoonlijk is bedoeld. Wel denk ik dat de afstand tussen klanten en uitvoerend personeel wellicht te groot is. Ik hoop dat je de genoemde punten uit de fora kunt verzamelen, bij de betreffende afdelingen kunt neerleggen en er ook op kunt toezien dat er iets mee gebeurt; zo kun je de klant veel waardevoller helpen dan het fungeren als contactpersoon alleen.
Alvast mijn dank, ik hoop dat mijn tijd niet tevergeefs is geweest.
Mvg,
Peter