marama

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Software samsung S5 app gestopt en still modus

Ik heb sinds de update naar android 5.0 steeds apps die automatisch opstarten of zeggen is gestopt.
Ook gaat mijn accu geen dag meer mee wat voor de update makkelijk ging.
Nu is ook mijn stille modus weg.

Ik heb de laatste update er opstaan. Nu zag ik bij mijn vriendin ook Samsung S5 alleen op KPN dat zij een andere baseband heeft en zij heeft wel de stille modus gewoon weer normaal en helemaal gene problemen dat die apps afsluit of batterij problemen.

Waarom hebben wij geen nieuwere update beschikbaar?
18 Reacties 18
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
marama

Dat is natuurlijk niet handig. Ik weet alleen in dit geval niet of het inderdaad met de software-versie te maken heeft, of dat er iets mis is met je telefoon.
Hebben jullie beide software-updates eens met elkaar vergeleken? Welke versie heb jij, en welke versie heeft je vriendin?
marama
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maartje
Hallo,

Ja we hebben de software versies met elkaar vergeleken.
Allebei de zelfde versie 5.0 alleen zij heeft een andere kernel versie en buildnummer.

En wat zou er anders mis kunnen zijn met mijn toestel dat ik deze problemen heb?


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
marama

Probeer anders eerst eens of het helpt als je de telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen. Merk je dan verschil?
marama
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MaartjeNee helaas geen verschil.

Ook vind ik het raar dat zij wel elke keer klein updates ontvangt en nu gewoon der toestel op stil kan zetten.
En niet steeds heeft dat er apps vastlopen of uit zichzelf opstarten
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
marama

Ik zie trouwens op Androidworld wel het volgende:

"Lange tijd was onduidelijk wat we precies van de Android 5.1 update konden verwachten. Nu weten we dat deze in ieder geval de stille modus in Lollipop terugbrengt. Deze werd in Android 5.0 vervangen door een systeem met meldingen, prioriteitsmeldingen en geen meldingen, maar dat vonden niet alle gebruikers even handig."

Ik denk dat dit hetgene is dat jij bedoelt. Weet jij hier misschien meer over SamsungExpert ?
marama
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maartje

Maartje, Toch heeft mijn vriendin gewoon nog 5.0 en kan ze via de oude manier der telefoon op stil zetten. en heeft ook niet meer bij de instellingen (geluid en meldingen) het kopje "onderbrekingen" dus er zit echt verschil in de kernel versie en buildnummer. misschien moeten jullie is nagaan waarom zij wel meerdere updates heeft (kpn)
Anonymous
Niet van toepassing
Hey marama

Heb je een vodafone branded toestel (bij het opstarten oa zie je dan een vodafone logo in beeld komen)? of als je *#1234# belt moet er VF in de code staan.

Groetjes Stevied86
marama
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo.

Alleen in de csc code staat fvfr in het midde van het getal. is dit dan branded en wat heeft dit voor voor of nadelen?

Ikwordhierzomoe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je de Vodafone versie (VF) versie hebt dan heb je nog versie 5.0. Samsung zelf heeft recent een update uitgebracht, volgens mij de 5.01. Deze versie heeft alle fouten uit 5.0 opgelost. O.a. de problemen die marama heeft. De nieuwste update 5.01 moet nog uitgebracht worden door Vodafone
Ikwordhierzomoe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Marama, de stoppende apps had ik ook. Door te zoeken op internet heb ik een oplossing gevonden die voor mij werkte: het uitzetten van de app Google+ Sindsdien geen crashende apps meer!! De stil functie is er wel degelijk in 5.0. Google even " stille modus galaxy s5 lolipop of iets dergelijks.
Ikwordhierzomoe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
http://www.galaxyclub.nl/2015/01/samsung-galaxy-android-5-0-lollipop-tip-toestel-op-stil-zetten/
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@marama, hebben de tips van @Ikwordhierzomoe geholpen? We horen het graag 🙂
marama
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Helaas werkt dit niet voor mij aangezien ik dan ook bepaalde meldingen niet meer binnen krijg,

Ik zag dat er nu inmiddels een update is van vodafone klopt dit?


Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Er is inderdaad een nieuwe update uit waardoor dit eventueel opgelost kan worden. Deze update wordt in fases uitgerold dus houd via je toestel of Samsung Kies in de gaten of de update voor jou al beschikbaar is. Succes!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
marama , heb je inmiddels al een update gekregen?
marama
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee helaas!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
marama , heb je nog altijd geen update ontvangen?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic