merman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Snelheid Mobiel Internet ver onder beloofde niveau

Ik ben een maand geleden overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. Mij is in de Vodafone-winkel beloofd dat het mobiele internet in mijn postcode (waar ook de Vodafone-winkel in ligt) uitstekend zou moeten zijn.
 
25-02 is mijn contract ingegaan. Het mobiele internet was toen niet vooruit te branden. Na contact met de klantenservice bleek dat er werkzaamheden waren. Even afgewacht maar dagen later was het nog steeds enorm sloom. Dit was ook het geval in andere steden waar ik de afgelopen dagen ben geweest (Almere, Leiden en Delft). Ik ben vandaag maar weer eens naar de Vodafone-winkel gegaan. Daar hebben ze mijn simkaart vervangen en een app geïnstalleerd om de snelheid te meten (Speedtest.net). Het rare is dat deze app zegt dat de mast in Utrecht staat. Dat vind ik al merkwaardig.

 
Toen ging het even goed. Inmiddels zit ik weer thuis, postcode 1012DW, en de snelheid is momenteel 0,12 tot 0.15 Mb/seconden. Ik snap dat het maximum van 14,4 Mb/sec. niet gehaald kan worden, maar volgens de winkel was 1,5 tot 2 Mb normaal. Mijn partner zit bij T-Mobile en meet naast me op de bank 1,9 Mb.
 
Mijn vraag is wat Vodafone hier aan gaat doen. Ik zit net 2 jaar aan jullie vast maar zie het niet zitten om het 2 jaar lang te moeten gaan doen met een enorm slome internetverbinding. Ik heb zelf een iPhone 4. Ik heb mijn simkaart in de Samsung van mijn partner gedaan en en de snelheid blijft laag. Het voelt alsof ik een kat in de zak heb gekocht en eigenlijk zou ik het liefst mijn contract ontbinden uit hoofde van wanprestatie. Ik blaas misschien wat hoog van de toren, maar deze slakkensnelheid al 5 dagen lang en op meerdere plekken is echt onacceptabel. Ik word geacht mijn rekeningen te betalen, Vodafone wordt geacht goede diensten te leveren.
 
Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen en dat jullie met een oplossing komen. De werkzaamheden in Amsterdam aan de mast zou al 25-02 opgelost moeten zijn, dus dat kan het niet zijn.
3 Reacties 3
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi merman, welkom op het forum! Het klopt dat er de afgelopen dagen werkzaamheden waren in het centrum van Amsterdam. Die zijn grotendeels afgerond inmiddels - maar ook in de komende tijd zullen er af en toe werkzaamheden zijn. Kun je mij aangeven of de hogere snelheden na de wisseling van simkaart ook bij jou thuis gemeten zijn? Of was dat in de winkel of een andere locatie? Verder zou ik je willen vragen om je toestel even te herstarten (of vliegtuigstand aan, daarna weer uit) en direct daarna met de speedtest.net app te testen. Merk je een verschil?
merman
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nadat de simkaart was verwisseld was in de winkel was de snelheid even 2 mb/sec. (winkel Kalverstraat), Inmdiddels thuis wa shet weer 0.12, Op mijn werk in Almere (postcode 1314) is het tempo 0.20-0.30 Mb/sec. Op jullie site staat welke snelheid je nodig hebt om een beetje fatsoenlijk te kunnen surfen, mailen of filmpjes kijken. De door mijj gehaalde snelheden zitten daar ruim onder.
 
Inmiddels is mijn probleem bij jullie in onderzoek dus ik wacht even af. Toen ik nog bij tMobile zat een week geleden waren de snelheden perfect dus aan mijn mobiel ligt het niet (heb ook de sim in een ander toestel gedaan en ook daar waren de snelheden tergend langzaam).
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
merman, duidelijk, goed dat je het ook rechtstreeks bij Vodafone hebt gemeld, om een individueel probleem uit te sluiten. Zou je nog willen laten weten wat het resultaat is direct na een herstart / vliegtuigstand uit-aan?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic