Ik ben een maand geleden overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. Mij is in de Vodafone-winkel beloofd dat het mobiele internet in mijn postcode (waar ook de Vodafone-winkel in ligt) uitstekend zou moeten zijn.
25-02 is mijn contract ingegaan. Het mobiele internet was toen niet vooruit te branden. Na contact met de klantenservice bleek dat er werkzaamheden waren. Even afgewacht maar dagen later was het nog steeds enorm sloom. Dit was ook het geval in andere steden waar ik de afgelopen dagen ben geweest (Almere, Leiden en Delft). Ik ben vandaag maar weer eens naar de Vodafone-winkel gegaan. Daar hebben ze mijn simkaart vervangen en een app geïnstalleerd om de snelheid te meten (Speedtest.net). Het rare is dat deze app zegt dat de mast in Utrecht staat. Dat vind ik al merkwaardig.
Toen ging het even goed. Inmiddels zit ik weer thuis, postcode 1012DW, en de snelheid is momenteel 0,12 tot 0.15 Mb/seconden. Ik snap dat het maximum van 14,4 Mb/sec. niet gehaald kan worden, maar volgens de winkel was 1,5 tot 2 Mb normaal. Mijn partner zit bij T-Mobile en meet naast me op de bank 1,9 Mb.
Mijn vraag is wat Vodafone hier aan gaat doen. Ik zit net 2 jaar aan jullie vast maar zie het niet zitten om het 2 jaar lang te moeten gaan doen met een enorm slome internetverbinding. Ik heb zelf een iPhone 4. Ik heb mijn simkaart in de Samsung van mijn partner gedaan en en de snelheid blijft laag. Het voelt alsof ik een kat in de zak heb gekocht en eigenlijk zou ik het liefst mijn contract ontbinden uit hoofde van wanprestatie. Ik blaas misschien wat hoog van de toren, maar deze slakkensnelheid al 5 dagen lang en op meerdere plekken is echt onacceptabel. Ik word geacht mijn rekeningen te betalen, Vodafone wordt geacht goede diensten te leveren.
Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen en dat jullie met een oplossing komen. De werkzaamheden in Amsterdam aan de mast zou al 25-02 opgelost moeten zijn, dus dat kan het niet zijn.