Jan Morssink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sms over Giga Game binnen gekregen.

Ik krijg zojuist een sms, met de volgende inhoud. Mijn vraag is, heb ik mij onbewust ergens op geabonneerd, of is dit phissing.
Je maakt gebruik van abonnement Giga Game, de kosten zijn € 4,50 per week. Ga naar http://nln.giga-game.com/. Afmelden: www.payinfo.nl
11 Reacties 11
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Jan Morssink, www.payinfo.nl is een legitieme website. Dit lijkt dus niet op phishing. Wil je eens kijken op www.payinfo.nl? Daar zie je of er daadwerkelijk een contentdienst actief is.
L. Gommans

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Hier hetzelfde. Vraag mij af waarom ik dit ontvang en waarom dit op naam van Vodafone gesmst wordt.

Heb mij afgmeld, maar als ik ook maar 1 cent van dit bedrag moet betalen. Dan blijft het niet bij de afmelding van deze site alleen, maar meld ik mij per direct ook af als klant van Vodafone!
Smuey

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier exact hetzelfde. Bericht ontvangen terwijl ik aan het werk ben en HEEL zeker weet dat ik niet per ongeluk iets zou kunnen aangeklikt (want mijn telefoon zit de gehele dag al in mijn broekzak).

Weliswaar afgemeld via payinfo, maar ik verwacht niet dat dit soort kosten doorgefactureerd gaan worden. Ik voel er weinig voor om de schimmige praktijken van zo'n partij te bekostigen...
Smuey

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aanvulling: Die dienst is shady as hell! Als je naar de site gaat kun je je niet afmelden en in de algemene voorwaarden staat letterlijk dit:

'These Specific Terms and Conditions apply to the service GigaGame, which is provided by VAS Tools AG

After registration and payment of the weekly subscription fee, you will have unlimited access to the sex films until further notice.

The fee is € 4.50 per week and shall be charged on a weekly basis via the telephone account of your telecom provider.

The fee stated is inclusive of the applicable VAT. The fee is exclusive of mobile internet use charges. All payments made via GigaGame shall comply with the Dutch Code of Conduct for paid mobile internet services (Gedragscode voor betaalde mobiel internetdiensten). '

...Sex films. Voor een dienst die spelletjes aanbiedt. En zich, heel handig, in Zwitserland heeft gevestigd zodat ze zich niet druk hoeven te maken over EU-wetgeving. Mijn advies: Zo snel mogelijk deze partij weren van het betalen via telefoonrekeningen, want dit lijkt me niet de bedoeling. (En ik ben nog steeds van mening dat ik hier dus geen cent voor ga betalen!)
L. Gommans

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Smuey ;
Bedankt voor de info. Ben zelf ook aan het googelen geslagen. Zag 2 medewerkers op Linked in bij deze partij. Beide uit Kroatie.

Verder een artikel uit een Zwitserse krant van 2014, waarin deze partij ook genoemd wordt:
https://m.bazonline.ch/articles/551b8761ab5c373209000858

Marc-
Graag zou ik hier opvolging vanuit Vodafone van zien. Zijn namelijk al 3 klanten, die hiermee te maken hebben.
DaanL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net voor zowel Giga Game als Gamesuite een sms gekregen in dezelfde minuut terwijl ik zeker weet dat ik geen abonnementen heb afgesloten! Wat hieraan te doen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@allemaal, afmelden is mogelijk via www.payinfo.nl. Daar kun je dergelijke diensten ook blokkeren. Mocht je een klacht willen indienen, dat kan. Ga hiervoor naar https://vodafone.nl/smsklacht. Via het Forum kunnen we hier helaas niets anders mee doen.
Smuey

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen Marc-,

Dat heb ik ook al gedaan, met een wat belerend mailtje over mijn verantwoordelijkheden als resultaat. Het punt is: ik snap dat het mijn verantwoordelijkheid is, maar ik heb helemaal geen actie ondernomen. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd, geen meldingen gekregen en op het moment dat ik blijkbaar aangemeld werd lag mijn telefoon gewoon naast me op mijn bureau en werd al bijna 4 uur niet gebruikt. Als ik nou zelf nog iets had gedaan waar dit door werd veroorzaakt ok, maar dat is absoluut niet het geval geweest.

Wellicht dat er een schone taak voor Vodafone ligt om dit soort partijen beter te screenen voordat ze toegang wordt gegeven tot het factureren via de telefoonrekening? Letterlijk alles aan de partij Giga Games is fout, concluderend na letterlijk 20 seconden googlen.

Overigens heb ik aangegeven dat ik meldingen over mijn vraag via dat formulier wilde ontvangen per mail, maar ik heb alleen een melding ontvangen dat de zaak gesloten was, geen enkele verdere update.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je eens contact opnemen met mijn collega's via 1201 of via een chat. Zij kunnen controleren wat er uit het onderzoek is gekomen Smuey
L. Gommans

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Smuey Zou jij het resultaat van het onderzoek, ook hier kunnen delen. Ben erg benieuwd.

Alvast bedankt
CM17

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier last van deze ongewenste smsberichten over een abonnement op de dienst van giga game.

Op het moment dat 'de dienst' volgens payinfo geactiveerd is was ik nota bene aan het rijden naar aan afspraak.

In dit geval betreft het ook nog eens een zakelijk abonnement waar geen additionele apps op worden geïnstalleerd en of voor bezoeken van sites op internet wordt gebruikt.

Vanmorgen telefonisch contact gehad met Vodafone en 'abonnement' op giga game is stopgezet. Via formulier ook verzoek tot uitzoeken/stopzetten en teruggave kosten gedaan. Op dit moment zijn namelijk al onterecht kosten geboekt op mijn telefoonnummer.

De medewerker aan de lijn gaf aan inderdaad al meerdere mensen aan de lijn gehad te hebben met vergelijkbare klachten (volgens mij Smuey ) want hij refereerde aan een persoon die telefoon hele dag in broekzak had 🙂

Ik ga er vanuit dat het op afdoende wijze opgelost wordt, maar is wel iets om in de gaten te houden. Bizar hoe het mogelijk is dat, zonder een bevestiging, zomaar een dienst geactiveerd kan worden voor je mobiele nummer.

We wachten af.

Tenslotte; ook ik ontving na melding via formulier bericht dat zaak gesloten is. Wederom nagebeld en telefonisch werd aangegeven dat er binnen twee weken een bericht per mail volgt. Wellicht voor Vodafone een goed idee om deze meldingen anders in te richten, nu lijkt het alsof er niets mee gedaan wordt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic