RichieBoy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartpass of Wallet

Ik nam eerst SmartPass maar omdat ik een NFC-chip in mijn LG G2 heb, liet ik ook een NFC-sim in mijn toestel zetten. Kan ik nu de SmartPass-sticker vewijderen en dien ik nog verdere administratieve stappen te zetten? Of kan ik zonder die sticker toch op contactloos betalen. Is dat dan Wallet of is daar meer voor nodig?
6 Reacties 6
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Op dit moment kan je alleen op de volgende telefoons Wallet gebruiken:

  • Sony Xperia Z
  • Sony Xperia Z1
  • HTC One
  • Samsung Galaxy SIII
  • Samsung Galaxy SIII LTE
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy Fame
Daarnaast dient op die telefoons ook Vodafone Updates standaard op te staan en moet je bovendien een SIM kaart hebben met een NFC chip (die je in elke Vodafone winkel gratis en direct kan krijgen).
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@RichieBoy Indien je een *NFC-simkaart + NFC toestel gebruikt kun je zonder de SmartPass gebruik maken van Vodafone Wallet. Bij de installatie van de Wallet dien je een betaalkaart toe te voegen. Daar kun je aangeven dat je door middel van je NFC-simkaart wilt betalen. Klik hier voor meer informatie.

@DavidBlaszyk thanks voor je bijdrage! Ik wil alle bezoekers van dit topic wel adviseren om voor een volledige lijst van NFC toestellen onze website te raadplegen. Daar vind je namelijk de meest recente lijst terug.

* Niet alle NFC toestellen worden door Vodafone (Wallet) ondersteunt. Kijk zoals aangegeven voor de volledige lijst op onze website.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Die lijst wordt toch langzaam geüpdate.
De Nexus 5 staat er nog steeds niet op terwijl de Samsung Galaxy S5 er wel op staat.

Ik weet toevallig dat de Nexus 5 niet door Vodafone wordt verkocht, bij vele mensen kan dit toch anders overkomen als ze jouw post zien aangezien je niks over Vodafone-branded telefoons (of op z'n minst de Vodafone Updates app) zegt.
Tegenwoordig staat het wel op de pagina zelf meerdere keren vermeld, maar weet wel dat mensen vaak A lezen en B negeren.
En om op B te komen, klikken de Googelaars eerst op de link in A.

Zo is de Nexus 5 een NFC toestel (zelfs de eerste NFC toestel met een ingebouwde "Tap & Pay" optie in de settings), ze lezen op A "NFC simkaart en NFC toestel nodig" en denken "COOL! Dat heb ik allemaal!", klikken op B met de hoop dat ze de app daar kunnen vinden. Dan vinden ze de lijst en denken "WAT?! MAAR MIJN TOESTEL IS ECHT NFC EN HIJ STAAT ER NIET TUSSEN?!". En desondanks dat er op B duidelijk staat dat je Vodafone Updates ook nodig hebt, lezen ze dit vaak later of helemaal niet, omdat op A er niks over wordt gezegd.

Gewoon een tip voor de volgende keer.
Geen zorgen als je dit nog niet wist, zoveel mensen weten niet voor 100% hoe een mens echt werkt.
GertJanS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan, je gebruikt een leuke metafoor in je signature.

Als je mobiele operator bent, dan gebruik je toch geen sticker achterop een toestel om een functionaliteit die gewoon in het toestel zit te gebruiken? Ik heb een non-branded Galaxy S4 en wil de smartpass gaan gebruiken, maar zo'n lelijke sticker achterop mijn telefoon vind ik nu niet echt een charmante oplossing.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ja@GertJanS, dat geef ik zelf inmiddels al 8 maanden lang aan (morgen begint de 9de maand al).
Een andere issue is dat er totaal geen support voor Windows Phone is, branded of niet.
Ik overweeg binnenkort over te stappen op een Lumia 830, de Wallet Hub is er wel, nu de NFC apps nog.
In Amerika is aan het begin van deze maand de eerste al uitgekomen: Softcard.
Zelfs daar werd het hoog tijd dat er zo'n app voor Windows Phone zou gaan komen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, betalen met mobiel via Vodafone Wallet niet meer mogelijk
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic