jelleruben

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Smart pass simkaart

Ik heb een geschikte telefoon, en heb ern Vodafone red abonnement. Wat kost voor mij een nieuwe simkaart die geschikt is voor Smart pass?
26 Reacties 26
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Alleen gebruik ik geen 'permanent' hoesje (alleen maar een sleeve).
En het batterij klepje kan ik ook niet open maken.
Maar ik begrijp nu dat het onveilig kan zijn, ik had niet verwacht dat de Wallet app met de zijne zou kunnen communiceren.

Maar nu je het over het verstoppen in een hoesje hebt, kan ik misschien iets praktisch verzinnen (zoals ik het al aangaf, hoesjes en batterijklepjes gaan het bij mij niet worden).
Ik heb de sticker en kaart op 27 maart besteld, ik wacht af wanneer de post komt dan (5-7 werkdagen, het is dus zover).
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Misschien kun je hem in je sleeve plakken, weet alleen niet of dat gaat krassen. Ik ben benieuwd naar je creatieve oplossing. De NFC simkaart kan ook door het toestel (hij werkt immers ook als het toestel uit staat), dus door ene beetje stof of een hoesje moet hij ook gewoon kunnen werken 🙂
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@DavidBlaszyk

Dan plaats je hem toch in je sleeve?
Meestal heeft een sleeve in de bovenkant een naad zitten.
Deze haal je los, plaats je de sticker in de voering. en naai je weer keurig dicht.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Het idee met de sleeve is wel leuk bedacht.
Maar:
1. Wat als ik mijn telefoon er even niet in heb zitten en het vouwt zich per ongeluk op? De NFC chip is erg breekbaar.
2. Wat als ik een nieuwe sleeve koop en vergeet dat de sticker er in zit? Er kan maar tot 50 euro betaald worden zonder pin, maar weet wel dat het om een pre-paid account gaat.
3. Wat als de Wallet app publiekelijk wordt uitgebracht? Meerdere chips veroorzaken storingen. (Dit kun je zelf ook testen door je OV chipkaart, bank kaart met NFC en ID kaart tegen een OV paal te houden op een NS station. Maar dit betekent niet dat je geen problemen krijgt.)

En nee, ik heb geen 3 RFID/NFC kaarten tegen een OV paal gehouden, ik zag dit ooit op YouTube ergens. Ik kan het alleen nergens meer vinden.
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Sorry maar zo kan je alles wel verzinnen als het mis kan gaan. Men moet ook Vodafone de tijd geven om de niet branded telefoons klaar te maken. En ja je moet blij zijn.. Day ze wel een tijdelijke oplossing voor hebben gemaakt. Ze hadden ook kunnen zeggen alleen de branded telefoons. En de rest niet.

Ik heb zelf de ov pas en de id kaart niet bij elkaar. Maar wellicht dat daar ook nog wel voor te verzinnen is.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik zeg ook niet dat ik kwaad ben dat ze met stickers komen of zo, mijn punt is alleen dat stickers op een niet-telefoon plakken meer kans heeft om mis te gaan dan op een telefoon te plakken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Smartpass is een ouder topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic