sandervm86

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte wifi verbinding Vodafone thuis

Beste Vodafone,

We hebben nu een aantal maanden Vodafone thuis via glasvezel.
De televisie + lan verbinding werkt naar behoren.
Helaas hebben we wel problemen met de Wifi verbinding, het is namelijk heel wisselvallig.
soms volle verbinding en andere moment valt die helemaal weg. Ook hebben we wel is volle verbinding maar het laden van webpagina`s gaat dan heel traag (klopt dus ook niet) in onze woonkamer staat de router en als je paar stappen verder zet is er alweer een streepje van de verbinding weg (moet ook niet kunnen) we maken gebruik van een n300 x4 sitecom router. jullie monteur gaf aan dat deze beter is als de standaard die erbij geleverd werd.

hier kan het dus niet aan liggen (is een jaar oud) ook hebben we geprobeerd boven de wifi te versterken aangezien die daar helemaal slecht bereik had. hier hebben we een TP-Link TL-WA830RE voor aangeschaft. vaak is boven nu het signaal wel beter maar de wifi nog net zo traag.

ik hoop dat jullie ons met dit probleem kunnen helpen. mochten jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Mvg,

Sander van Middendorp
4 Reacties 4
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @sandervm86

Welkom op het Vodafone Forum!

Op onze website staan een aantal handig tips die je kunt gebruiken om je verbinding te verbeteren. Mochten die niet helpen, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone Thuis.
De contactgegevens staan op dezelfde pagina.
Kangodo

Stamgast
  • 73Posts
  • 7Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Sander,

Traag internet en langzaam ladende pagina's surft niet zo lekker.
Bij een perfecte LAN-verbinding en storing op de WiFi komt dit meestal door het zogeheten 'kanaal'.
Kort gezegd wordt je WiFi weggedrukt door mensen op dezelfde frequentie.

Zelf gebruik ik WiFi Analyzer op mijn Android-telefoon.
Hiermee kijk ik wat de buren gebruiken en dan kies ik een kanaal dat nog vrij is.
Dan log ik in op mijn router en pas ik de instelling aan, zo haal ik het maximale uit mijn WiFi!

Voor een Sitecom staat dit uitgelegd in de handleiding.
De klantenservice kan jou ook een kort stappenplan opsturen.

Ik hoor graag of dit je probleem oplost 🙂
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic