hanshandie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte ontvangst sinds g4

Ik heb slechte ontvangst sinds ik g4 verbinding heb, zelfs in de beste gebieden Utrecht en Amsterdam.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels opgelost.

Probleem was: ik had wel de laatste update op de telefoon maar miste wel de optie LTE. Er zijn dus schijnbaar verschillende versies in omloop van de S4.

Via Google kun je er achter komen dat je dit probleem zelf kunt oplossen met het gratis Windows programma Odin3 (CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.zip), firmware te downloaden via sammobile (I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_I9505XXUBMGA_HOME.tar.md5).

Ik heb dit niet gedaan. Ik heb gekozen voor de smartphone crew van Vodafone in Utrecht. Kwartiertje wachten en probleem opgelost.

Op dit moment zie ik 4G op mijn telefoon. Speedtest geeft nu download snelheden aan van 23mbps, 19mbps, 45mbps (44700kps)?, 15mbps, 29mbps om 20:28 uur in Vleuten.

Groet,
RL

Bekijk in context

7 Reacties 7
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hey hanshandie,

Allereerst wil ik je welkom heten op ons forum 🙂
Je geeft aan dat je sinds 4G mindere goede dekking hebt, heb je dit continue en op alle locaties?
Kun je eens testen of dit verbetert als je 3G handmatig op je toestel instelt?
Heb je al gekeken of je de laatste softwareversie op je op je telefoon geïnstalleerd is?
Ik hoor graag van je wat het resultaat is!

RL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Volgens mij doet Vodafone er niets aan. Waarom?

Sinds dinsdag opgemerkt. Woensdag helpdesk gebeld. Zou waarschijnlijk opgelost worden diezelfde dag. Toen donderdag nog een keer gebeld omdat ik nog geen of zeer slechte internet verbinding had. Geen idee waar het aan ligt, zei de Helpdesk. In Vleuten heb je drie masten waar het probleem zich voordoet. Verwezen naar Vodafone winkel in Maarssen. Daar ben ik donderdag (29 aug.) geweest. Zij konden niks doen en verwezen me weer naar Vodafone om te bellen en een klacht in te dienen.

Vandaag nog steeds een slechte verbinding na update 4G Vodafone. Toestal Sam.Gal. S4 met laatste update. Er is al een 'cross check' geweest via Vodafone. In Maarssen had ik overigens afwisselend 3G/H+ Met een Red Super abo verwacht ik nu wel een supersnelle oplossing voor hier in Vleuten want het was voor de update hartstikke goed maar nu alleen een "G" zichtbaar zonder internetverbinding dus.

Graag zeer spoedig een oplossing.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RL schreef:
Ik heb hetzelfde probleem. Volgens mij doet Vodafone er niets aan. Waarom?

Sinds dinsdag opgemerkt. Woensdag helpdesk gebeld. Zou waarschijnlijk opgelost worden diezelfde dag. Toen donderdag nog een keer gebeld omdat ik nog geen of zeer slechte internet verbinding had. Geen idee waar het aan ligt, zei de Helpdesk. In Vleuten heb je drie masten waar het probleem zich voordoet. Verwezen naar Vodafone winkel in Maarssen. Daar ben ik donderdag (29 aug.) geweest. Zij konden niks doen en verwezen me weer naar Vodafone om te bellen en een klacht in te dienen.

Vandaag nog steeds een slechte verbinding na update 4G Vodafone. Toestal Sam.Gal. S4 met laatste update. Er is al een 'cross check' geweest via Vodafone. In Maarssen had ik overigens afwisselend 3G/H+ Met een Red Super abo verwacht ik nu wel een supersnelle oplossing voor hier in Vleuten want het was voor de update hartstikke goed maar nu alleen een "G" zichtbaar zonder internetverbinding dus.

Graag zeer spoedig een oplossing.
Hi RL,

Heb je nog geen enkele keer verbinding gehad met 4G? Of merk je juist dat je verbinding ook traag is als je wel verbinding hebt met 4G? Hoe staat je toestel ingesteld? Staat dit op GSM/UMTS/LTE automatisch? Of staat het alleen op LTE? En merk je verbetering als je eens alleen UMTS selecteert?
RL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje,

Ik heb alleen G3/H+ verbinding gehad. G4 heb ik nog niet gezien op mijn S.G. S4. Geen G4 in Utrecht, Vleuten of Maarssen. Bij netwerkmodus heb ik alleen de keuze uit WCDMA/GSM (automatisch verbinden), Alleen WCDMA, Alleen GSM. De andere optie die jij noemt staat er niet bij. Komt er ook niet bij als ik (naast de automatische) een handmatig update doe voor mij S4. Ook niet nadat ik de telefoon, batterij en/of SIM kaart eruit heb gedaan. Dus nog steeds geen passende oplossing. En dus nog steeds geen of geen stabiel internet. Ik moet erbij zeggen vandaag heb ik een enkele alleen op zolder 3G/H+ zien staan. In tuin, en beneden geen internet. Een test op zolder via speedtest.nl geeft aan download afwisselend 4388, 5028, 5249, 5595, 4346 kbps om 12.18 uur in Vleuten.

Groet,
RL
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi RL,

Het lijkt er dan op dat je nog niet de nieuwste update op je toestel hebt staan, anders zou je de mogelijkheid om verbinding te maken met LTE (4G) ook moeten zien. Het zou kunnen dat het geen branded toestel is en dat je de update daarom later binnen krijgt. Je hebt in ieder geval wel de nieuwste update nodig om verbinding te kunnen maken met 4G.
RL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels opgelost.

Probleem was: ik had wel de laatste update op de telefoon maar miste wel de optie LTE. Er zijn dus schijnbaar verschillende versies in omloop van de S4.

Via Google kun je er achter komen dat je dit probleem zelf kunt oplossen met het gratis Windows programma Odin3 (CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.zip), firmware te downloaden via sammobile (I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_I9505XXUBMGA_HOME.tar.md5).

Ik heb dit niet gedaan. Ik heb gekozen voor de smartphone crew van Vodafone in Utrecht. Kwartiertje wachten en probleem opgelost.

Op dit moment zie ik 4G op mijn telefoon. Speedtest geeft nu download snelheden aan van 23mbps, 19mbps, 45mbps (44700kps)?, 15mbps, 29mbps om 20:28 uur in Vleuten.

Groet,
RL
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ah, fijn om te horen! Een behoorlijk verschil in snelheid zo te zien! 😄 Merk je nu ook overal een verbetering qua snelheid? We horen je ervaringen graag!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic