Patricka

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte netwerk verbinding

Hallo allemaal,
 
Ik zal het zo kort mogelijk en duidelijk houden.
 
Ik ben ongeveer 4 maanden geleden overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. De keuze om over te stappen was snel gemaakt omdat ik bij T-Mobile regelmatig geen bereik had (was de laatste maanden van bij contract wel beter geworden) en Vodafone 4 maanden geleden een hele leuke aanbieding had met de iPhone 5.
 
Maar nu ik met een hele leuke smartphone heb, heb ik ook bij Vodafone een slechte verbinding. Ik betaal een hoop centjes voor een abbonement die niet optimaal funtioneert waar ik eigenlijk wel van baal.
 
Mijn abbonement is; Bel+sms+web-2 Altijd 55 met 4 GB internet.
 
Mijn problemen zijn als volgt, en al bijna vanaf het begin van mijn abbonement;
 
Mijn internet verbinding is niet zo best, en heb op 16 mei 3x (in de ochtend, middag en avond) gekeken hoe snel mijn verbinding was door de app van Speedtest.net. Gemiddeld zit ik op een 59 ping, 1.05 upload en 3.97 download). Echter was die gister helemaal belammerd (0.01 download, 0.02 upload en een ping van 562).
 
Bij het bellen ben ik vaak slecht verstaanbaar en heb soms helemaal geen gehoor, iets wat heel irritant is als je belangrijke gesprekken aan het voeren bent.
 
Ik heb de problemen thuis en op andere locaties in de omgeving.
 
Zaterdag ga ik naar bijna de andere kant van het land dus zal dan moeten blijken (denk ik) of het aan mij ligt of dat het toch ergens anders aan ligt.
 
Zijn er nu dingen die ik kan doen, en kunnen jullie mij hiermee helpen?
 
 
Met vriendelijke groet,
 
Patrick
 
(ik weet dat er nu technische problemen zijn voor het internet, maar als nog dit topic vor hulp na die storing.)
9 Reacties 9
frederikss

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
gewoon *knip vodafone

*Edit ivm scheldwoorden
Patricka
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben gister in Den Helder geweest, maar daar was mijn snelheid en verbinding net zo snel als hier in Ermelo. Maar op de kaart staat wel een hogere verbinding dan in Ermelo. Dus is het iets anders.
 
Weet iemand wat het kan zijn? De simkaart toevallig? 
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi Patricka,

De snelheid die je haalt is afhankelijk van veel factoren en kan verschillen per locatie/tijdstip. Kun je ons misschien een postcode doorgeven? Dan kan ik de netwerkdekking op die locatie voor je nakijken.


Patricka
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn postcode is 3851 CJ Ermelo
 
Echter heb ik zaterdag in Den Helder (2 uur rijden vanaf mijn adres) een paar keer gekeken hoe de snelheid was op mijn telefoon. Dit was iedere keer tussen de 1 en 2 mbps.
 
Bij mij thuis en andere locaties is dit ook het geval. Zowel binnen als buiten.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Patricka,

Dat is opzich een redelijke snelheid om gebruik te maken van mobiel internet (zie bijvoorbeeld dit artikel: http://bit.ly/18tMIiv). Er is in elk geval een verschil tussen de theoretische maximumsnelheid en de praktische snelheid. De praktische snelheid die je kunt halen is afhankelijk van veel factoren. Kijk even op deze pagina voor meer informatie over de snelheid van ons netwerk: http://voda.fo/ne/k5vdj

Ik heb de dekking voor je nagekeken en kan zien dat de 3G dekking op 3851 CJ helaas niet optimaal is. Binnenshuis merk je dit waarschijnlijk meer dan buitenshuis. Om de 3G dekking binnenshuis te verbeteren bieden we SignaalPlus aan: http://www.signaalplus.nl. Als je thuis veel problemen ondervindt, dan kan dit een oplossing bieden op korte termijn. Ben je bekend met SignaalPlus?

Patricka
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar hoe kan het dan zo zijn dat hij redelijk vaak helemaal wegvalt en mijn upload vele male minder is dan mijn download?

Binnenshuis heb ik in principe wifi verbinding en dat is voldoende.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Merk je dat de verbinding op specifieke locaties wegvalt? Als het steeds op specifieke locaties gebeurt, dan kan het te maken hebben met het netwerk op die locatie. Als het echter op willekeurige momenten/locaties gebeurt, dan zouden we de oorzaak van het probleem ook aan de toestelkant kunnen zoeken.

Je zou eens kunnen testen of je minder problemen ervaart als je kiest voor 2G op je toestel (door 3G uit te schakelen). Op die manier voorkom je dat het toestel steeds wisselt tussen 2G en 3G. In gebieden waar het 3G netwerk niet optimaal is, zal dit vaker gebeuren. 2G is minder geschikt voor mobiel internet, maar deze optie zou problemen met bellen en sms op bepaalde locaties kunnen voorkomen.

De uploadsnelheid is eigenlijk altijd lager dan de downloadsnelheid. Kijk bijvoorbeeld even naar dit bericht: http://voda.fo/ne/xsst3 Het artikel is al iets ouder, maar het gaat om het verschil tussen de theoretische en praktische snelheid en de download/upload snelheid.
Patricka
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gebeurt niet specifiek op 1 punt, het is op verscillende locaties het geval dat de verbinding van zowel internet als bellen regelmatig weg valt.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Heb je al eens geprobeerd of het helpt als je schakelt tussen het 3G of 2G (GPRS) netwerk?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic