LapNL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte dekking postcodegebied 2405

Bij deze wil ik graag melding maken van slechte 3G dekking (twee streepjes maximaal bij het raam) en het ontbreken van 4G dekking in postcodegebied 2404/2405, Alphen aan den Rijn. Dit is geen tijdelijk issue, maar continu. Zodra ik mij iets verder van het raam begeef schakelt mijn iPhone 5 terug naar gprs. Iets verder een kantoorpand of winkel naar binnen en de (telefoon)verbinding valt in het geheel weg. Speedtest laat een downloadsnelheid van 6 a 7 Mbit zien, maar in de praktijk wordt deze snelheid nimmer gehaald.

Is de slechte dekking in dit gebied bij jullie bekend? Volgens de dekkingskaart zou het veel beter moeten zijn. De instellingen van de iPhone staan overigens gelijk aan die in de instructies. Automatisch nieuwe instellingen uploaden naar de telefoon wil ik wel proberen, maar is al enige tijd niet mogelijk via de Vodafone website.
3 Reacties 3
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @LapNL leuk je op het forum te zien!
Op/rond de postcodes die jij aangeeft is de dekking meestal goed. Op een paar kleine plaatsen binnen die postcodegebieden zitten wat zwakke plekjes. Als een gebouw dan ook nog goed geïsoleerd is kan het gebeuren dat de netwerkdekking daar wegvalt.
LapNL
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Astrid, bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat goed geisoleerde gebouwen van invloed zijn op de ontvangst, maar het is in dit gebied gewoon opvallend slecht de verbinding met één of twee streepjes ontvangst. Hoogstwaarschijnlijk bevindt mijn werkplek zich dan precies in een zwakke plek. Wellicht kan de melding meegenomen worden indien er in de toekomst aan de masten worden gewerkt.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Heb je toevallig een Android toestel? Dan kun je ons helpen door de NetPerform App te installeren. Zo kunnen wij meten waar de netwerkdekking zwakker is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic