mikey

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte Connectiviteit Mobiel Internet

All,Ik heb voor mijn laptop mobiel internet van vodafone aangeschaft. Na het wachten van een maand was het eindelijk zover. Aan de gang ermee.Maar wat blijkt. Tijdens het gebruik ervan merk ik dat dat de software steeds schakelt tussen hsupa en umts (terwijl deze het signaal goed aangeeft) en valt de download snelheid weg naar 0. Dus geregeld wachten en geen connectie.Wat is jullie ervaring met mobiel internet en zijn er mogelijkheden dit te finetunen?thanks, mike
5 Reacties 5
N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanx mods. Dit topic hoort in Mobile Connect Card.

Nieuwe software op vodafone.nl geprobeerd? (best connected, daarin is aardig wat te regelen betreffende de verbinding)
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

All,Ik heb voor mijn laptop mobiel internet van vodafone aangeschaft. Na het wachten van een maand was het eindelijk zover. Aan de gang ermee.Maar wat blijkt. Tijdens het gebruik ervan merk ik dat dat de software steeds schakelt tussen hsupa en umts (terwijl deze het signaal goed aangeeft) en valt de download snelheid weg naar 0. Dus geregeld wachten en geen connectie.Wat is jullie ervaring met mobiel internet en zijn er mogelijkheden dit te finetunen?thanks, mike



Hi Mikey,

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij moet er ook een optie in de software zitten die je de mogelijkheid geeft om de kiezen tussen netwerken.
Bijvoorbeeld alleen GPRS of alleen UMTS of beide.
kdun

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is dit probleem ooit opgelost? Ik heb sinds kort ook mobile broadband (te laat om nog te retourneren) en heb hetzelfde probleem. Ik heb 5 streetpjes signaal, maar als ik het op UMTS only of preferred heb staan dan is de verbinding zeer slecht. Het kan een minuut of langer duren voordat er wat gebeurd nadat ik op een link in de browser heb geklikt. Maar als het dan gaat laden dan ik het vrij snel. Zoals hierboven gezegd lijkt dit te komen doordat er continue geswitched wordt tussen UMTS en de twee HDPSA(?) en HUPSA(?), waarbij de verbinding wegvalt. In de software kan enkel geselecteerd worden tussen UMTS en GPRS. GPRS only werkt beter, maar is te traag om iets mee te kunnen doen. Heeft er misschien iemand iets geprobeerd met het aanpassen van registry instellingen om dit op te lossen? Ik heb dit getest onder Windows XP, 2000 en MacOS X, overal is het probleem hetzelfde.Als iemand dit probleem heeft opgelost, dan hoor ik het graag.
GuardKit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bewerkt
Asselbergs

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inderdaad, hetzelfde probleem. Het lijkt alsof je in de oertijd zit. Ook regelmatig minimaal of geen signaal terwijl mijn mobieltje vol signaal geeft.Kortom:Onbruikbaar. Klagen heeft geen zin, met de bekende kluit in het riet, men luistert niet of weet de oorzaak niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic