davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Slecht tot geen 3G bereik

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik enorm problemen met mijn 3G verbinding.

Ik heb wel een 3G in me scherm staan en ook bereik (3 streepjes), maar er gebeurt niks.
Ik heb dit bij postcode Amsterdam Rembrandtplein (1017CE).

Verder heb ik helemaal geen 3G bereik in Aalsmeer (1431 AT), maar alleen GPRS. Terwijl volgens de dekkingskaart ik wel 3G zou moeten hebben.

Ik kan wel gewoon smsen en bellen.

Me telefoon herstarten heeft geen nut helaas.

Zouden jullie hier een naar kunnen kijken.

Bijvoorbaat dank,
Daan

9 Reacties 9
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Daan!

Welkom op het Forum. Schakel je telefoon eens over op 2G? Merk je verschil in bereik? Je kunt je simkaart ook eens in een ander toestel testen, om er zeker van te zijn dat hier geen defect aan is. Hebben mij tips je geholpen?
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Anneblle_,

Ik heb een iphone 4s en daarmee kan je helaas niet 3G uitzetten of overschakelen, alleen het gehele internet uitzetten.

Ik zal vanavond de simkaart in een andere telefoon proberen.

Mvg,
Daan
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Jawel hoor:).
Ga naar Instellingen->Algemeen->mobiel netwerk->Schuifje uitzetten bij 'Schakel 3G in'.

Lukt dit?

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Uhmm nee hoor bij een iphone 4S heb je dat schijfje niet.
Ik kan alleen de mobiele data uit en aan zetten.

robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Je hoort deze instelling wel te hebben, blijkbaar is er dus iets mis met de software op je toestel. Je kunt dit eenvoudig resetten via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Grote kans dat alles dan weer prima werkt.

Mocht deze tip je probleem verholpen hebben, klik dan even op het duimpje onder dit bericht 🙂
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Er is niks mis met mijn software (heb alleen een oudere Software versie) heb dus gezocht en gevodnen om het software matig uit te zetten die 3G. Maar het maakt geen verschil, beide wel in beeld (en bijna geen streepjes 1 a 2) en er gebeurd niks.

Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
daan1789, een update is vrijwel altijd aan te raden, al zal het waarschijnlijk geen invloed hebben in dit specifieke geval. Kun je mij aangeven op je op geheel andere locaties, wel een goed werkende dataverbinding hebt?
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de late reactie.

In amsterdam heb ik vrijwel overal goed ontvangst (muv van in gebouwen, maar dat is logis). Soms wel weining streepjes 1 a 2.

In Aalsmeer waar ik ook vaak zit heb ik bijna nooit 3G maar meestal 2G. En heel soms Edge. Vooral op de locatie die ik aangegeven heb 1431 AT.

Als ik 3G heb en maar 1 a 22 streepjes ontvangst heb dan lijkt wel of er niks gebeurt, hij blijft maar laden...

Mvg
Daan
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Daan,

Het bereik op 1431AT is niet optimaal via UMTS, hierdoor kun je de klachten ervaren zoals jij die nu hebt.
Ik zie geen nieuwe masten op de planning, maar Vodafone breidt ook regelmatig bestaande masten uit, wanneer de masten in de buurt aan de beurt zijn kan ik helaas niet zien 😞 Maar dit ligt dus zeker niet aan jouw toestel in ieder geval.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic