marceloudendijk

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht ontvangst Ouderkerk aan de Amstel

Sinds enige tijd is mijn ontvangst erg slecht. Soms geeft mijn S4 geheel geen ontvangst aan. Een geadviseede sim wissel maakt geen verschil.
19 Reacties 19
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi marceloudendijk,

Wat jammer dat je slechte ontvangst hebt in Ouderkerk aan de Amstel. Heb je het topic van Bas al gezien? Daarin staan een aantal tips die misschien kunnen helpen om de ontvangst te verbeteren.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Kijk eens of je 4G (LTE) kunt uitzetten op je S4 bij de netwerkinstellingen? Misschien zit je net niet/wel binnen het dekkingsgebied daarvan waardoor je verbinding gaat klapperen. Laat het even weten als dat de oplossing was!
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Astrid,
 
De stappen van Bas heb ik doorlopen. In de Libertel tijd, lang geleden, had ik dit slechte ontvangst ook. Het lijkt erop dat er een mast is weggevallen of dat het netwerk sinds de aantrekkelijke RED onbeperkt bellen actie wordt overbelast.
Wat zegt Vodafone? 
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze oplossing biedt geen soelaas helaas. Af en toe een enkel streepje 2.5 G Edge verbinding afgewisseld met een NO CONNECTION icoontje.
Wat is er aan de hand? Ik had altijd prima bereik.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Marcel, we kijken graag na wat er precies aan de hand is. Zou je iets van de info kunnen doorgeven die je hebt achterhaald dmv het eerder doorgegeven topic? Dus op welke postcode merk je het probleem precies, merk je het ergens anders ook, weet je misschien of anderen hetzelfde merken, etc.

Dan kunnen wij beter bepalen waar we onderzoek naar moeten laten doen
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Postcode 1191BT is erg slecht. De rest van de familie gebruik het KPN netwerk, met een beter ontvangst.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Marcel,

Ik heb de dekking voor je nagekeken. Helaas is de 3G dekking niet optimaal in jouw omgeving. Helpt het als je het toestel instelt op het 2G netwerk?
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het een zwaktebod om mijn dure 4 Gb RED super abonnement op 2G te moeten zetten. Graag een betere oplossing. Zou toch zonde zijn als ik ook naar KPN moest switchen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Marcel,

Meer kunnen we je via het forum niet adviseren op dit moment. Het netwerk is daar gewoon niet zo sterk en ik kan dat helaas niet voor je aanpassen.
Heb je je vraag al eens gesteld via Facebook of Twitter?
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kun je me in contact brengen met iemand die daar wel iets mee kan?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice hiervoor, dan kunnen ze samen met je naar een oplossing zoeken.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik kan wel nog iets adviseren: je geeft aan dat je een S4 hebt (hoewel bij je post Nexus 4 staat)... die kan 4G en je abonnement kan dat ook.

Heb je 4G al geactiveerd via de klantenservice en staat je toestel in GSM/WCDMA/LTE modus? Zo ja dan kan dat de verbinding wellicht verbeteren; als er in de buurt een 4G-mast staat dan heeft die binnenshuis betere dekking dan 3G namelijk. Bellen gaat dan nog steeds automatisch via 2G, en 3G ontwijk je zo eigenlijk.

Laat even weten of het geholpen heeft!
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey dat wist ik niet dat je 4G moet activeren. Ik ga dat meteen doen. Ja, ik sta in GSM/WCDMA/LTE met mijn S4
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klaarblijkelijk is het niet nodig om met een RED Super, 4G te activeren. Overigens is het nu zover dat mijn S4 aangeeft "Not registered on network" .
Wat nu?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ah, dan zit iedereen met RED nu op 4G. Een paar weken geleden moest je nog bellen omdat ze langzaam iedereen naar 4G aan het verplaatsen waren.

Kun je na netwerk zoeken handmatig Vodafone selecteren? En werkt je toestel buitenshuis wel?

Het is mogelijk dat er toch een storing is aan een Vodafone-mast bij jou in de buurt (werkt het buiten wel?)
Ook is het mogelijk dat er iets aan de hand is met je toestel. Heb je een ander toestel waar je je sim in kunt testen? Misschien nog een oude dumbphone die in een lade ligt? Als intern de antenne beschadigd is kan het zijn dat je ontvangst slechter wordt bijvoorbeeld (komt niet heel vaak voor maar zal je net zien...)
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allemaal geprobeerd. Ben nu in hartje Mokum waar alles prima werkt. 4G snelheid zonder probleem. Nu thuis nog.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Aan de theoretische dekking te zien zul je waarschijnlijk ook geen 4g kunnen ontvangen op je postcode. Aan je reacties te zien is dat ook zo. Dan is op dit moment is 2g het beste op je thuislocatie 😞 Ik weet niet of je wifi hebt thuis? Maar dan maar zo internetten? Dan bespaar je meteen je databundel uit, met 4g snelheden gaat deze sowieso sneller op denk ik?
marceloudendijk
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind dit geen oplossing. Een RED super abonnement met 4 GB data en 4G snelheid terugbrengen naar 2G en eigen wifi.
Dat had ik graag geweten voordat ik een kontrakt afsloot.
Is dit alles wat Vodafone kan bieden, 2G? Ik woon nog geen 10 km van Amsterdam?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
De 3G dekking daar is niet universeel slecht, maar er zijn wat mindere punten. Daar valt niet direct iets aan te doen omdat dat een combinatie van omgevingsfactoren en afstand tot de mast is. Ik zou in dit geval contact opnemen met de klantenservice om exact uit te laten zoeken hoe voor jou persoonlijk de dekking is, en of daar een specifieke oplossing voor te vinden is
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic