Tijmen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht bereik in huis

Sinds geruime tijd heb ik problemen met het bereik van het Vodafone netwerk in mijn eigen huis.
Eigenlijk is het begonnen sinds de landelijke storing (ik meen) april vorig jaar.

Het bereik op mijn telefoon fluctueert van geen bereik tot 3 streepjes bereik. Soms wel binnen een minuut.
Meestal ben ik erg slecht verstaanbaar en regelmatig valt de verbinding helemaal weg.

Ook zojuist weer terwijl ik de klantenservice belde. Na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben viel de verbinding weg...

Ik heb een zakelijk abonnement en een Iphone 4.
Postcode is 2182 MJ in Hillegom

Overigens ben ik niet de enige met dit probleem. Andere Vodafone gebruikers hebben dit ook in mijn huis.

Zou iemand mij te woord willen staan?

Bij voorbaat dank!
7 Reacties 7
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Tijmen, welkom op het Vodafone forum. Ik heb het even nagekeken voor je in ons systeem en de 3G netwerkdekking is inderdaad niet best op de aangegeven postcode. Ik weet niet van welk toestel je gebruik maakt maar zou je deze eens willen instellen op het 2G netwerk. Ook zou je eens je simkaart in een ander toestel kunnen testen. Mocht deze wel werken dat zou je geholpen zijn met een nieuwe simkaart.

Hoe is het bereik buitenshuis ? Laat me even wat weten 🙂
boomtuinenpark

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds een maand vodafone zakelijk. Netwerk buitenshuis en binnenshuis drama Klantenservice gebeld alles geprobeerd 2g 3G netwerk reset andere telefoon andere simkaart. Nu simkaart van KPN gekocht en telefoon doorgeschakeld. Gaat me veel klanten kosten anders. Ben van plan om er een advocaat achter te gaan zetten want dit kan echt niet. Locatie 2941ch en 2825ah elke dag stress van vodafone. Buitenshuis en binnenshuis. Dus vodafone zeg aub mijn abbo op hier heb ik echt niks aan. Boom tuin en parkmachines in lekkerkerk 0634767524.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi boomtuinenpark, welkom op het Vodafone forum. Ik vind het vervelend dat je deze ervaring hebt met Vodafone. Helaas kan ik zonder volledige verificatie je niet verder helpen. Ik zal je moeten doorverwijzen naar onze telefonische klantenservice. Ook kun je je vraag stellen via Facebook of Twitter. Mijn collega's zijn op deze 2 kanalen 24/7 bereikbaar. Wat betreft je opzegging kan ik deze niet via het forum behandelen. Klik op de link voor meer info: http://voda.fo/ne/wd2a3
Gravin

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb in huis slecht bereik zowel op mijn iphone 5 als op mijn Samsung Galaxy (zakelijk abonnement).
Regelmatig wordt er een netwerk gezocht.
Ik heb een femtocel in huis welke door vodafone is geplaatst.

Hoe Kan dit opgelost worden?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
hallo @Gravin ,

Dat is wel een hele vreemde combinatie wél Femtocel & géén bereik.
Het zou kunnen dat de femtocel niet goed is aangemeld, of het toestel niet goed gekoppeld is aan de Femtocel.
Verder zou het aan de instellingen van het toestel kunnen liggen of aan de simkaart.

- Je zou de Femtocel eens opnieuw kunnen installeren
- Het toestel opnieuw aanmelden op de Femtocel
- Simkaart in een ander toestel proberen
- Ander toestel op de Femtocel aanmelden en dan kijken wat het resultaat is

Dit zijn even wat algemen tests die doorgevoerd moeten worden om mogelijke oorzaken uit te kunnen sluiten.
Groetjes, Per

Rubhan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Iphone 4s. Mijn vodaphone abonnement loopt dit jaar af.
Ik heb binnenshuis erg slecht telefonisch bereik. Telefoongesprekken vallen regelmatig weg en gesprekken zijn vervormd. In de tuin en bij mijn buren is er niets aan de hand. (volgens het bereikoverzicht zou ik hier prima verbinding moeten hebben)
Ik kan mijn vaste telefoon niet weg doen omdat ik zo op mijn mobiel niet kan vertrouwen.
Zo kan ik mijn abonnenment niet verlengen en moet dan overstappen op een andere provider wat ik eigenlijk niet wil.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Rubhan, dat is wel apart. Bij de buren binnen heb je dus wel gewoon bereik, maar in je eigen huis niet? Wat zie of merk je precies aan veranderingen als je naar binnen loopt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic