rmichon

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik binnen. regio Maastricht

Hoi,
Laatste week heb ik nagenoeg geen dekking meer binnen.
De telefoon (LG G3) schakelt terug naar Gprs, maar zelfs dan wordt moeizaam iets verzonden of ontvangen.
Ik moet echt al naar buiten lopen wil ik goed bereik hebben.
Hiervoor had ik gewoon vol bereik 4G en maximale snelheid.
Is het zendvermogen van de mast terug geschroeft?
Locatie 6219NT.
Bedankt.
6 Reacties 6
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
rmichon

Als de dekking op die postcode buitenshuis wel nog gewoon naar behoren werkt dan is er in principe niks mis met de mast. Het lijkt er dan eerder op dat er binnenshuis of in de directe omgeving iets veranderd is waardoor het signaal binnenshuis niet meer goed kan doordringen. Kun je eens nakijken/nadenken of er iets is gewijzigd dat dit zou kunnen veroorzaken?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je hiervoor vol bereik had en nu helemaal geen 4G-bereik meer dan klinkt het als een storing ja. Ook omdat er een zendmast ongeveer direct naast staat.

Neem aan dat je zelf niets hebt veranderd?

Normaalgesproken heeft Vodafone toch wel de beste dekking en snelheden in Maastricht (dat laatste bleek ook uit een onderzoek dat een andere provider heeft laten uitvoeren 😉 ).
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
RuudNL

Ik heb al eens nagekeken of er storingen in Maastricht gaande zijn, maar ik zie geen problemen. Ook is het natuurlijk vreemd dat rmichon aangeeft buiten wel gewoon bereik te hebben. Vandaar dat ik al vroeg of er misschien binnenshuis iets is veranderd.

rmichon
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is in een fabriek.
Er is daar niets veranderd, ook aan mijn telefoon niet.
Vandaar mijn vraag.
Komend weekend kan ik kijken of het probleem nog steeds bestaat.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
rmichon

Ik heb het een en ander gecheckt en je ervaart de verminderde dekking omdat we een bestaande locatie hebben moeten afbreken op 26 mei (mast 1). Op 15 maart hebben we de mast daaronder (mast 2) geactiveerd om een dekkingsgat op te vangen.



Ik heb de orientatie van de cellen even uitgetekent op de kaart van het antenneregister. Voordat de mast afgebroken werd, ontving je 4G van de bovenste cell (1) en zat je binnen het 'stralingsgebied' (rechts van de gele stippenlijn). Nu ontvang je het signaal van mast 2 of van een mast die zuid-westelijk staat van de fabriek (omdat je op de grens zit van de bovenste cell - rode stippelijn).

Dit is dus de reden voor de verminderde 4G binnendekking.


rmichon
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je, dat verklaart het.
Wordt hier nog iets aan gedaan, het is natuurlijk vervelend als je iedere keer naar buiten moet lopen om iets te kunnen verzenden/ontvangen.
Voor mijn overstap van t-mobile naar Vodafone had ik de dekking uitvoerig gecheckt. Geen idee dat dit zou gaan veranderen. Goede dekking is uiteraard de belangrijkste voorwaarde om een abonnement bij een bepaalde provider te nemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic