babachan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim kaart probleem

Toestel: Samsung Galaxy S3 (GT-I9300)
Android: 4.1.2
Buildnummer: JZO54K.I9300XXEMC2
 
Probleem:
Regelmatig de melding "sim kaart verwijderd". Herstart van toestel is nodig om dit te verhelpen. Komt vooral voor na het verlaten van een slecht bereikbaar gebied.
 
Scenario om te reproduceren:
- Leg toestel in kluisje waardoor het netwerk signaal slecht wordt.
- Na verloop van tijd eruit halen. Toestel geeft "alleen noodoproepen" aan.
- Na enkele seconden wordt netwerk weer gevonden en alles gaat prima
- Na een aantal minuten komt de melding "sim kaart verwijderd".
 
Iemand anders hier ook last van?
 
5 Reacties 5
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi babachan,

Welkom op ons forum!

Even een vraagje: heb je deze problemen altijd al gehad met dit toestel/deze simkaart?

In dat geval zou je namelijk eens bij een Vodafone winkel naar binnen kunnen lopen om je simkaart te vervangen.
De eerste simwissel in de Vodafone winkel is kosteloos. Ik kan niet garanderen dat dit het probleem oplost, maar dan kunnen we in elk geval uitsluiten dat het iets met jouw simkaart te maken heeft.

babachan
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn toestel in "spaarstand" gezet en er sindsdien geen last meer van gehad.
 
Lydia78

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Dit probleem heb ik ook. Meerdere malen per dag.

Wat is hier tegen te doen?
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@Lydia78 & @babachan

Pff..vervelend wanneer jullie je toestellen continue opnieuw moet opstarten vanwege de melding dat de simkaart verwijderd zou zijn!
Ik kan jullie adviseren om jullie simkaart eens in een ander toestel te doen, geeft dit hetzelfde probleem? dan heeft je simkaart een defect en kan je een nieuwe simkaart aanvragen.
Heb je in het andere toestel geen probleem hiermee dan is er helaas een defect in je toestel opgetreden en dan zal het toestel op reparatie dienen te gaan.Voor de reparatie kan je onderstaande link gebruiken:
https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml

Voor een nieuwe simkaart kan je contact opnemen met de klantenservice:
https://www.vodafone.nl/support/contact/

Laat me weten of bovenstaande jullie probleem heeft opgelost! 😄

groetjes,
daims
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Lydia78 & @babachan

Heeft bovenstaande reactie van @daims jullie geholpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic