Met de moed der wanhoop eindelijk maar weer eens geprobeerd een My Vodafone Zakellijk account aan te maken, want je wilt eindelijk toch wel eens je facturen inzien. Waarom die niet gewoon per pdf in een e-mail komen mag al een raadsel zijn, mijn accountant doet dat al jaren.
Om te beginnen krijg ik de melding dat er al een account is. Daarmee kom je in een duivels loepje. Dus bellen. Meer dan 10 wachtenden. De truuk is dan om naar een verkoopmedewerker te bellen om zo je te laten doorverbinden naar iemand die iets kan. Helaas heeft Vodafone die truuk al door.
Na lang zoeken op de site een chat service gevonden en dat leek te werken. Net toen ik de indruk kreeg dat de chatmedewerker begreep waar het over ging moest ik helaas weg (Ik was toen al 4 uur bezig).
Bij thuiskomst weer geprobeerd: Chatservice niet meer te vinden. Na stug door zoeken eindelijk de melding dat de chatservice in storing was.
Met de moed der wanhoop maar weer eens gebeld.
Na 10 minuten in de wachtrij (godzijdank zonder aggressief muziekje) eindelijk iemand die mij doorverbond met een deskundige dame.
Met haar eindelijk er in geslaagd in te loggen, met een naar mijn smaak zelfuitgevonden shortcut die buiten alle security regels valt, maar het werkte wel.
Buitengewoon lastig was in dit hele traject, dat je zonder factuur geen contractummer hebt, en dat heb je nodig om je account aan te maken. Volstrekt Kafka.
Vodafone, ga zo door, dat gaat je klanten kosten.
Ik was bijna zo ver om een schriftelijke ingebrekestelling te sturen, met een kopie naar Tros Radar.
Medwerkster: Hulde, en wat mij betreft een gouden bonus.