gerrit

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Scherp: hoe wordt tegoed berekend in My Vodafone

Waarom kan ik in Scherp L niet het verbruik van bel te goed zien in minuten inplaats van Euro. Wat is de waarde van 300 belminuten. In de shop weten ze het niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Daantjevince @gerrit
Bij scherp neem je nooit je tegoed mee naar de volgende maand. Zowel bij de oude alsook bij de huidige vorm is tegoed enkel geldig in de lopende maand.
Over de € 6.00 kan ik geen uitspraken doen. Ik wil je vragen om hierover een collega via de chat aan te spreken of telefonisch via 1201. Zij kunnen aan hand van je persoonlijke gegevens nakijken waar een en ander vandaan komt.

Bekijk in context

19 Reacties 19
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @gerrit

Omdat het een OF constructie is.
U heeft 300 smsjes OF 300 belminuten.
u vind de Tarieven hier

U heeft € 22,50 maandelijks tegoed.
€ 22,50 / 300 = €0,075 per minuut / sms

gerrit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerk Freak, ik betaal 16 euro. voor scherp L. dit is toch geen waarde van 22,50 euro. als ik ga kijken op de site bij mijn verbruik staat er 9,50 euro beltegoed en 500 Mb internet. Kijk ik op de App voor iPhone (vodafone) staat er 9 euro beltegoed. Toen ik een abbonement had van 44,50 euro, stond er altijd het aantal belminuten. Ik vind dit toch heel erg verwarrend. Ben naar de shop geweest, die wisten er niets van.Zij hebben toen Vodafone gebeld, die wisten het ook niet. Mijn vraag was alleen hoeveel waarde is in belminuten , is 9,00 of 9,50 euro. Maaak niet uit SMS of belminuten. De 500mb internet dat is erg duidelijk.
Groet gerrit
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
De tarieven geven toch echt aan:
1 Jarig Scherp L , kost 16 euro en uw bundelwaarde is 22,50

gerrit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerk Freak, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het ook gezien. Maar waarom weet men dat niet in de winkel en bij Vodafone. Maar hardstikke bedankt voor je antwoord.
Groet Gerrit
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @gerrit ,

Ik heb geen idee.. ik vind dat ook werkelijk schandalig, dat ze dit niet weten.
Want dit is informatie die bij hun bekend hoort te wezen.

Waarschijnlijk had u bij uw oude abbonoment wel belminuten EN smsjes. Dan komt er van beide namelijk in uw myvodafone te stana hoeveel u er van elk nog over heeft.

Maar ik zou de tip meenemen in een feedback voor de nieuwe vodafone app
gerrit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dit klopt. Daarom vond ik het zo vreemd. Maar ik ben tevreden met uw antwoord.
Groet Gerrit
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als @NetwerkFreak de vraag heeft opgelost mag je zijn antwoord als oplossing accepteren 🙂
Daantjevince

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
afgelopen vrijdag 11 april oversgestapt naar Scherp L,omdat ik over moest naar een ander abonnement.door aanpassingen helaas.
300 minuten en 500Mb.nu krijg ik dus omdat ik midden in de maand zit 6 euro!! en 333 mb.klopt dit wel??lastig zo met euros ipv minuten.heb geen idee wat ik nu heb gekregen aan belminuten voor de rerst vd maand?en volgens mij heel weinig terwijl ik nog 300 minuten van mn vorig abonnement had staan,maar ja die ben ik dan kwijt en ik krijg een beetje maar terug om de rest vd maand mee door t ekomen???
gerrit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja de belminuten vorig abbo ben je kwijt. Bij mij staat er 9 euro. Maar het klopt wel 300 belmin. Zit ook sms bij. Wat je over hebt ben je ook kwijt eind van de maand.
Daantjevince

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
kan ik wat ik vanaf nu weer elke maand over heb wel weer gewoon meenemen naar d emaand daarop?
en ik heb nu dus 6 euro gehad,wat is dat aan belminuten?
Daantjevince

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt dat eigenlijk wel 6 euro die ik heb gehad?
gerrit
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij niet
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Daantjevince @gerrit
Bij scherp neem je nooit je tegoed mee naar de volgende maand. Zowel bij de oude alsook bij de huidige vorm is tegoed enkel geldig in de lopende maand.
Over de € 6.00 kan ik geen uitspraken doen. Ik wil je vragen om hierover een collega via de chat aan te spreken of telefonisch via 1201. Zij kunnen aan hand van je persoonlijke gegevens nakijken waar een en ander vandaan komt.
PaulFromBrum

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
There is a problem with the Scherp L subscription.

It is not possible to obtain minutes remaining - only a meaningless Euros remaining.

Same result through the website, app or bel1200.

How can anyone know if they will exceed their tariff?

I have been told that Vodafone is aware of this fault but has decided not to fix it.

There is not a formal way to report errors to Vodafone, and therefore, no a formal way to have errors fixed.

What's next - some external organisation?
rien512

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan iemand van Vodafone mij nu eens uitleggen waarom het scherp-abo via mijn app op de iphone en op my vodafone het bel/sms-tegoed weergeeft in hele euro's. Heel onduidelijk wat nu precies je tegoed is, zeker als hij bijna leeg is ( 0 of 1 euro?) Zal wel weer een commerciele reden achter zitten...
Bij mijn oude bel-sms-web abo kon dit nl wel! Gewoon dus weer de resterende bel/sms minuten weergeven!
leo_silvis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
begin augustus mijn contract omgezet naar scherp M
mijn starttegoed bedraagt op 2 augustus € 5,42
waar is de rest van de 200 belminuten van het scherp M contract gebleven?
waarom zie ik nu euro's in plaats van minuten bij het raadplegen van het verbruik?
drummer0417

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Vodafone Scherp L abonnement. Als ik mijn tegoed bekijk in my vodafone dan wordt dat weergegeven in euro’s. 9 euro aan het begin van de maand.
Dit is vreemd omdat Scherp een bel/sms tegoed heeft in de vorm van een aantal. 300 per maand. Dit vind ik erg verwarrend. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om daar een aantal weer te geven (maakt niet uit of het minuten of smsjes zijn).
Bij de app is het nog erger, daar wordt het tegoed weergeven afgerond naar beneden op hele euro’s (als je nog 1/9 hebt staat er dus 0).

Niet echt Scherp van Vodafone!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @drummer0417,

Ik heb je topic samengevoegd met het bestaande topic hierover.

Omdat bij Scherp zowel sms'jes als belminuten uit je bundel gaan wordt het weergegeven als een zogenaamde money-bundel.
drummer0417

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Dit is echt een heel slecht antwoord. Het is eigenlijk zo eenvoudig. De bundel bestaat niet uit money maar zoals je al zegt uit belminuten en smsjes. Deze worden beide weergegeven in een aantal. En voor iedere minuut die je belt of voor iedere smsjes dat je verstuurd gaat er één van het aantal af.
Het ligt dus voor de hand om het aantal weer te geven en niet een bedrag (wat in de app dan ook nog eens naar beneden word afgerond op hele euro's). Heel slecht! Hopelijk gaat Vodafone hier iets aan doen. Moeilijk kan het niet zijn… Gewoon het aantal niet omrekenen naar euro’s maar gewoon weergeven.

Met vriendelijke groet,

Hans
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic