DJacobs

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Scherm en wifi One X

Beste telefoonkenners;)
 
Ik heb sinds september een htc one X.
Deze heb ik gekregen bij mijn abonnement, en ondervind van het begin af aan al problemen met dit toestel en het is nu zo erg dat er bijna
niet mee te werken is..
Toen ik het toestel de eerste week in gebruik had kwam ik erachter dat mijn wifi niet goed werkte.. Ik heb alleen wifi in de woonkamer en in de rest van het huis geen bereik. Meerdere toestellen gehad en een custom rom op het toestel gezet omdat ik de ervaring had dat dit in combinatie met e.v.t. een andere radioversie toch veel winst kon boeken.
Dit was niet het geval, toestel gerelocked en orginele vodafone software terug op het toestel gezet.
Nu begint mijn scherm ook kuren te vertonen. Ik heb de bekende gele vlekken in mijn scherm en ondervindt het probleem dat mijn scherm niet meer reageerd af en toe.
Hiermee bedoel ik dat al ik het scherm wil inschakelen met de aan en uit knop dan lichten alleen mijn onderste knoppen op maar de rest van mij scherm blijft zwart. Dit gebeurd ook regelmatig als ik gebeld wordt met als gevolg dat ik niet kan opnemen. Ook als het gesprek beindigd is kan ik vaak niet ophangen omdat het toestel niet reageerd..
De aan en uit knop meerdere malen indrukken (dit kan wel tien tot 15 keer zijn) krijg ik het toestel aan.
 
Gezien deze klachten zou het toestel waarschijnlijk nagekeken gerepareerd worden.
Nu is eigenlijk mijn vraag, ondanks htc aangeeft dat als het toestel een keer unlocked is de garantie vervalt de reparatie kosten voor mijn rekening kunnen zijn.
Ik bedoel de problemen die ik met het toestel ondervind zijn hardware gerelateerd en bekend bij htc.
Met name de wifi verbinding en de gele vlekken in het scherm. Dit heeft dus niets te maken met e.v.t. andere software op het toestel.
 
Heeft iemand ervaring mee met garantie en een geunlocked toestel?
 
Edit:Zie net een paar post lager dat PeterG hetzelfde probleem had m.b.t. het niet aangaan van het scherm..
Dit is dus ook een vaker voorkomend probleem.
http://www.youtube.com/watch?v=VFvABvJXDc8
Hier zie je hetzelde probleem.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi DJacobs,

In dat geval kan het inderdaad gevolgen hebben voor de garantie van je toestel. Goed dat je een alternatief gevonden hebt, maar het is natuurlijk vervelend dat je zoveel problemen ondervindt met je eigen toestel. Heb je een 1 of een 2 jarig contract? Je mag in elk geval 4 maanden voor het einde van je contract verlengen met een nieuw toestel. Misschien kun je het nog eens bij 1 van deze winkels proberen: http://voda.fo/ne/mvm0v . Hier is een monteur aanwezig (o.a. voor HTC) Wellicht kan de monteur toch nog iets voor je betekenen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hey DJacobs, welkom op het Vodafone forum :)!

Het klopt dat je garantie komt te vervallen zodra je een toestel zelf unlockt of custom firmware erop zet. Je geeft echter aan dat je de Vodafone ROM weer terug hebt gezet op het toestel, klopt dat? Ik zou in dat geval even bij een Vodafone winkel informeren wat ze voor je kunnen betekenen.
DJacobs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat klopt de originele Vodafone rom staat op het toestel en hij is weer gerelocked. Als je naar de bootloader gaat dan zie je dat get toestel gerelocked is. Het probleem is nu deels opgelost want ik heb nu een one X van een kennis gehad die een s3 heeft gekocht. Deze heeft dezelfde Wi-Fi problemen en vond dat zo bezwaarlijk dat hij het toestel weg deed... Ook deze was geunlocked dis hetzelfde verhaal m.b.t. garantie HTC....

Het positieve is dat ik in ieder geval weer kan bellen
Volgend toestel wordt voor mij geen HTC meer ik ben de problemen eigenlijk wel beu.

Gr Dennis
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi DJacobs,

In dat geval kan het inderdaad gevolgen hebben voor de garantie van je toestel. Goed dat je een alternatief gevonden hebt, maar het is natuurlijk vervelend dat je zoveel problemen ondervindt met je eigen toestel. Heb je een 1 of een 2 jarig contract? Je mag in elk geval 4 maanden voor het einde van je contract verlengen met een nieuw toestel. Misschien kun je het nog eens bij 1 van deze winkels proberen: http://voda.fo/ne/mvm0v . Hier is een monteur aanwezig (o.a. voor HTC) Wellicht kan de monteur toch nog iets voor je betekenen.
DJacobs
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste heren,

Bedankt voor de ondersteuning/antwoorden.
Omdat ik nu een defect toestel had en een werkend heb ik het toestel toch maar zelf gerepareerd..
En gelukkig met succes.
Ik heb 2 puntjes gesoldeerd en nu net zo goed bereik met WiFi als met de SG s3..
Dus het is nu opgelost. Ik dufde het toch niet aan om het toestel weg te brengen i.v.m. rekeningen achter af.

Het enige nadeel wat ik van de Vodafone rom vind is dat er teveel dingen op staan die ik nooit gebruik.
En de update's duren te lang...

Volgend toestel schaf ik wel los aan met een sim only abbo.
En ik heb geleerd toch geen andere software op mijn toestel te zetten.

Dat worden mijn goede voornemens voor 2013 haha.

Iedereen een fijn jaar wisseling gewenst.

Gr Dennis
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste DJacobs, jij ook de beste wensen! Succes met je goede voornemens. 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic