gardian

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nokia C1-01 ontvangt geen sms meer

Beste,
 
Ik heb een Nokia C1-01. Een half jaar geleden kreeg ik problemen met het ontvangen van sms. Ik kan wel bellen en sms versturen, maar ontvang opeens geen enkele sms meer.
Als ik de simkaart in een ander toestel stop, dan komen de sms op dat toestel wel binnen. Als ik met de simkaart in dat andere toestel een keer bel en sms om vervolgens de simkaart weer terug te stoppen in mijn C1-01 werkt alles weer. Ik ontvang dan TIJDELIJK weer sms. Echter na enkele dagen/weken ontstaat weer hetzelfde probleem waarna ik weer de simkaart weer in een ander toestel moet steken om sms te ontvangen.
 
Ik heb alle sms reeds verwijderd van het toestel, de firmware via Nokia Suite geupdate en een battery-pull gedaan. Helaas blijft het probleem ontstaan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gardian
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem lijkt vooralsnog te zijn opgelost, tijd zal leren of dit ook zo blijft.
Door medewerkers van de vodafonewinkel in Rotterdam is het toestel onder handen genomen en is er een nieuwe simkaart geplaatst.
Mijn complimenten voor deze medewerkers. Het is jammer dat het probleem niet bij iedere Vodafonewinkel bekend is, daar ik langs 3 lokale winkels ben geweest voordat men het probleem überhaupt herkende. Ik hoop dat met deze info toekomstige gevallen sneller geholpen kunnen worden, ook bij hun lokale winkel!
 
Gardian

Bekijk in context

5 Reacties 5
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi gardian,

Dat is natuurlijk vreemd. Goed dat je de sim al eens in een ander toestel getest hebt! Welke versie van de software is er nu geïnstalleerd op je toestel? Je zou eens met het toestel naar een Vodafone winkel kunnen gaan. Hier kunnen ze je simkaart vervangen voor een nieuwe. Het is namelijk toch mogelijk dat het met de simkaart te maken heeft, als de problemen niet worden opgelost met een software update.
gardian
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Robbie,
 
De firmware die nu draait is v6.20 van 13-06-2012, de laatste die ik via Nokia Ovi Suite krijg aangeboden.
Ik heb deze al reeds 2x opnieuw geinstalleerd om een foute flash uit te sluiten, 1× met simkaart en zelfs 1× zonder.
Helaas biedt dit geen uitkomst, ik zal een nieuwe simkaart gaan proberen en hoop dat het probleem dan is verholpen.
 
Het zou op zich raar zijn als de sim het probleem zou zijn; als ik immers de sim er uit haal en weer terugstop, heeft dit niet hetzelfde resultaat als de sim er uit halen en deze in een ander toestel plaatsen!
 
Edit:
Na een bezoek aan een Vodafone winkel blijkt dat deze serie last heeft van "het Nokia C1 probleem"; een fout in de software die zorgt voor de genoemde problemen. Deze fout schijnt met flashen niet overschreven te worden, waardoor het probleem blijft ontstaan.
De enige optie is om (in mijn geval) het toestel naar Vodafone Rotterdam Lijnbaan te brengen, het toestel daar helemaal leeg (geen contacten, berichten, firmware, gewoon echt helemaal leeg) te laten maken en dan nieuwe software erop te laten zetten. Als laatste moet er dan ook een nieuwe simkaart in, omdat de oude "besmet" zou zijn, waarna de problematiek weer van voor af aan zou beginnen als die teruggeplaatst zou worden. Al met al zou dat volgens de lokale Vodafonewinkel gratis gebeuren als service en is klaar terwijl ik wacht. Ik hou jullie op de hoogte!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat klinkt als nogal een issue! Gelukkig ben je er via de winkel achter gekomen wat er nu scheelt. Fijn dat je ons op de hoogte houdt. We zijn benieuwd naar de afloop 🙂
gardian
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem lijkt vooralsnog te zijn opgelost, tijd zal leren of dit ook zo blijft.
Door medewerkers van de vodafonewinkel in Rotterdam is het toestel onder handen genomen en is er een nieuwe simkaart geplaatst.
Mijn complimenten voor deze medewerkers. Het is jammer dat het probleem niet bij iedere Vodafonewinkel bekend is, daar ik langs 3 lokale winkels ben geweest voordat men het probleem überhaupt herkende. Ik hoop dat met deze info toekomstige gevallen sneller geholpen kunnen worden, ook bij hun lokale winkel!
 
Gardian
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hoi Gardian,
In een aantal Vodafone winkels is een monteur aanwezig. We hebben op de website een overzicht staan van deze winkels. Ik zal de link hier plaatsen dan weet iedereen op het forum waar hij terecht kan met toestelproblemen. 😄

http://voda.fo/ne/2qab8

Misschien ook het moment om Vervangend Toestel Service eens onder de aandacht te brengen op het forum: http://voda.fo/ne/i2glf
Dit is een voordelige dienst voor iedereen die niet zonder toestel kan.

Ik vraag me me wel eens af of er nog iemand is die één dag zonder smartphone kan? Man Knipoog
reageer - reageer
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic