AV7

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S6 en Android 7.0 update?

Weet iemand of de uitrol van Android 7 naar de S6 al afgerond is? Mijn telefoon krijgt niets binnen en ook via Smart switch komt er geen update. Om mij heen zie ik al veel gebruikers die hem wel hebben
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi AV7,

Er is inderdaad een uitrol voor de Samsung Galaxy S6 naar Android versie 7.0
Je geeft al aan dat je de optie hebt gebruikt om Smart Switch te gebruiken en deze toonde geen melding, ook het toestel zelf toont geen enkele berichtgeving.

Zou je via de bel applicatie naar *#1234# kunnen bellen? Dan zou je de CSC code zien, staat hierin PHN, VF of een andere afkorting?

Bekijk in context

27 Reacties 27
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi AV7,

Er is inderdaad een uitrol voor de Samsung Galaxy S6 naar Android versie 7.0
Je geeft al aan dat je de optie hebt gebruikt om Smart Switch te gebruiken en deze toonde geen melding, ook het toestel zelf toont geen enkele berichtgeving.

Zou je via de bel applicatie naar *#1234# kunnen bellen? Dan zou je de CSC code zien, staat hierin PHN, VF of een andere afkorting?

RubenL

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ook ik loop tegen dit probleem aan.
Mijne heeft PHN in de CSC code staan, wat betekend dit voor mijn toestel?

Groeten,

Ruben
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi RubenL,

Wanneer er PHN in de CSC code staat is het zo dat je updates zult ontvangen via Samsung zelf en niet bijvoorbeeld via je provider (in dit geval Vodafone).

Mocht je geen update hebben ontvangen naar Android 7.0 is het raadzaam om even contact op te nemen met Samsung. Dan kunnen hun dit verder onderzoeken.

Prettig Pasen!
ELemmens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb ook nog geen update naar 7.0, maar ook geen afkorting PHN in de CSC code staan, wel OXX. Enig idee wat nu te doen?

Groeten, Etienne.
Nutville

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde. Mijn vriend heeft hem al 6 weken geleden gekregen en ik nog steeds niet. Als ik *#1234# doe krijg ik 3 codes: AP, CP EN CSC. Ik heb mijn toestel (Galaxy S6) bij Vodafone gekocht toen ik mijn abonnement verlengde.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Nutville,

Om te weten of je beschikt over een Vodafone branded toestel is het belangerijk dat je kijkt bij de CSC code naar VF of PHN.

VF = Vodafone (updates gaan in dit geval dan via Vodafone omdat je beschikt over Vodafone software die dit mogelijk maakt).
PHN = Samsung (updates zullen via Samsung zelf naar het toestel worden gepusht ).

Nutville

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er staat inderdaad in de CSC code PHN. Raar, want ik heb hem bij Vodafone gekocht. Ik heb al een tweet naar Samsung gestuurd, nu wachten op het antwoord!

Bedankt voor de snelle reactie.
Nutville
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Nutville,

Graag gedaan! Is het toestel per telefonisch, webshop, winkel of via een andere aanbieder gekocht?
Hopelijk ontvang je zo snel mogelijk bericht van Samsung Nederland :).

Mocht je nog andere vragen hebben laat deze dan weten, ben benieuwd naar de tweet van Samsung!

Nutville

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via de webshop. Samsung heeft gereageerd, ik kan het via Smart Switch proberen. Maar daar staat bij dat de instellingen worden gereset, dus daar ben ik huiverig voor.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Nutville,

Is het inmiddels nog gelukt met de tips vanuit het forum en Samsung?

We horen het graag mocht er nog hulp nodig zijn.
Nutville

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee. Omdat mijn toestel toch niet branded is (terwijl ik het juist om die reden bij Vodafone heb gekocht, heel irritant) is er nog geen update voor beschikbaar. Ik zal dus moeten afwachten.

Nutville
AV7
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SamsungExpert schreef:
Hi @AV7,

Er is inderdaad een uitrol voor de Samsung Galaxy S6 naar Android versie 7.0
Je geeft al aan dat je de optie hebt gebruikt om Smart Switch te gebruiken en deze toonde geen melding, ook het toestel zelf toont geen enkele berichtgeving.

Zou je via de bel applicatie naar *#1234# kunnen bellen? Dan zou je de CSC code zien, staat hierin PHN, VF of een andere afkorting?

Bedankt voor je hulp. Er staat inderdaad PHN in de code. Ik zal dus moeten afwachten tot samsung met de update komt voor mijn toestel.
Ik heb destijds mijn toestel via Belcompany gekocht en blijkbaar toen een rebranded toestel gekregen.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goedemiddag AV7,

Graag gedaan! Helaas kan ik niet weten of je inderdaad een rebranded toestel hebt ontvangen via Belcompany.

Als je inderdaad beschikt over PHN in de CSC code is het afwachten op een update van Samsung. Dat deze zal komen, ja maar wanneer is nog niet duidelijk.
rrutter

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook nog steeds geen update naar android 7 gekregen voor de samsung S6 Edge Plus
CSC: G928FVFG3BPL1
Deze wordt dan dus wel geupgrade via de vodafone groep.

wanneer kan ik ong. de update verwachten?


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
rrutter, helaas hebben we daar op dit moment geen informatie over. Soms helpt het wel om handmatig te zoeken naar een update met Samsung Kies.
rrutter

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is een raar antwoord. Toestel wordt geupdate via vodafone en ze weten niet wanneer de update wordt uitgerolt?
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
AV7, rrutter, Nutville, ELemmens, RubenL,

Goed nieuws! De nieuwe Android 7.0 Nogat update is sinds vandaag eindelijk beschikbaar voor de Samsung S6 en de S6 Edge.
We rollen de update uit naar onze gehele S6 base, dus geen zorgen als de update in jouw toestel nog niet direct beschikbaar is. Dit zal dan op zeer korte termijn gebeuren.
Nutville

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt. Ik keek vanmorgen of er een update was en ja Hoor! Dus mijn toestel is geüpdate.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Dat is goed nieuws Nutville :). Veel plezier ermee.

Groet,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic