BobbySekeris

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy s3 Geen netwerk verbinding

Hoi Ik krijg geen verbinding meer met internet.
G3 krijg ik niet eens meer in beeld kan iemand helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.

Bekijk in context

2 Reacties 2
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
BobbySekeris
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou super bedankt hoor! voel me echt ff heel erg a technisch. de oplossing was uit en aan zetten (aaaahhh is dat niet altijd met computers en apparatuur?) Bedankt in elk geval!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic