jay24are

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S3: internetverbruik

Hallo allemaal,
 
Sinds een week heb ik een nieuwe Samsung S3 met een abonnement voor 500mb per maand. Hiervoor had ik een HTC One sensation, waar ik altijd binnen de 500mb bleef (vaak rond de 350mb). Nu heb ik een week de S3 en kreeg ik een melding dat ik nog maar 50mb over heb voor de maand. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit verbruik verminderen? En hoe kan het dat het bij de HTC niet zo veel verbruik was?
 
groeten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Nee met Wi-Fi maakt dat niets uit alleen via het 3G/4G Netwerk wel die moeten ook ergens vandaan gehaald worden die ads. Aan je MB kan ik weinig doen :(. Ik zou er voorzichtig mee zijn en de volgende maand eens kijken via de App wat nou al die MB opeet.

Bekijk in context

14 Reacties 14
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
En je gebruikt bijvoorbeeld Wi-Fi thuis? Ik heb nog even in de Google Play Store gekeken en daar zag ik en paar gratis Data teller Apps :). Misschien dat je dit eens zou kunnen proberen de volgende maand om te zien wat de meeste MB's opeet. En laat je ook bijvoorbeeld het nieuws of het weer automatisch verversen?
 
App: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobidia.android.mdm
 
App: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.onavo.android.onavoid&hl=nl
jay24are
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor je reactie.
 
Ja, thuis gebruik ik de wifi. Verder de apps die ik gebrui zijn dezelfde als die ik op de HTC had. Over de automatische verversing van het weer en nieuws weet ik niet. Heb hier niets aan veranderd, dus die staan nog volgens fabrieksinstellingen denk ik. Ik hoop dat je er iets mee kunt ;).
 
 
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Je zou natuurlijk eens één van de bovenstaande Apps eens downloaden om de volgende maand in de gaten te houden. Zelf heb ik geen last van dit probleem op mijn toestel. Dus hoe dit bij jou werkt is maar de vraag.
 
En speel je eigenlijk games? En dat deze ads in de bovenhoek verschijnen of op je beeld en kijk je video's of iets dergelijks?
jay24are
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal zo'n app er opzetten. Ik ben alleen nu bang dat ik voor deze maand over mijn data ga.
 
Games spelen en videos kijken doe ik alleen thuis met wifi. Dan komen die reclames wel in beeld idd, maar dat moet met wifi toch niets uitmaken?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Nee met Wi-Fi maakt dat niets uit alleen via het 3G/4G Netwerk wel die moeten ook ergens vandaan gehaald worden die ads. Aan je MB kan ik weinig doen :(. Ik zou er voorzichtig mee zijn en de volgende maand eens kijken via de App wat nou al die MB opeet.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi!

Bovenstaande antwoorden kunnen natuurlijk ook, maar wat ik zelf vermoed is dat je deze maand een kleiner gedeelte van je databundel hebt gekregen omdat je nieuwe abonnement pas vorige week is ingegaan. De eerste maand van je abonnement ontvang je de bundels namelijk altijd naar rato. Stel je abonnement is op 15 Oktober in gegaan dan heb je ook maar de helft van je bundels ontvangen. Op 1 November ontvang je dan pas de volledige 500 MB die bij jouw abonnement hoort. Zou dat misschien nog een mogelijkheid kunnen zijn?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Raar ik kreeg gelijk alle MB 1000 MB = 1GB :).
jay24are
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey hallo,
 
Nadat ik een datamanager heb gedownload werd mij gelijk duidelijk waar alle data naartoe ging: OS services. Nu heb ik op internet gezocht wat dit was, maar ik kwam niet tot een duidelijk antwoord. Weet iemand hier meer over en kan deze verwijderd of uitgeschakeld worden zonder dat dit problemen opleverd?
MajorLOL

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Jay24are

Misschien handig om auto updaten uit te zetten?

Hoop dat de oplossing voor je in.

Met vriendelijke groeten,
Dennis
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik lees op Samsungworld dat OS services verwijderd kan worden zonder problemen.
jay24are
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel. Op welke wijze kan ik deze verwijderen? Deze staat niet bij instellingen bij de apps. 
jay24are
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan iemand mij uitleggen hoe ik OS Service kan verwijderen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
jay24are schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik OS Service kan verwijderen?
Ik heb het nogmaals nagekeken en ik zie ook op verschillende fora staan dat OS Service in veel gevallen standaard op je toestel is geïnstalleerd. Als dit het geval is dan kun je dit niet van het toestel verwijderen. Vooraf geïnstalleerde applicaties/toepassingen kunnen namelijk niet verwijderd worden.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Niet verwijderen of gedwongen laten stoppen! Je mobiel zal hierdoor crashen. Als het en Android icoontje is moet je het met rust laten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic