Den89

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S2: slecht ontvangt internet en bericht verzenden mislukt

Hallo, ik heb nu sinds enkele dagen last van mijn internet.
Het gekke is, momenteel heb ik vrijwel geen internet als ik op mijn slaapkamer ben maar beneden of op andere slaapkamers heb ik perfect ontvangst. Dat terwijl ik deze telefoon alweer maandje of 7 heb en hij daarvoor altijd en overal perfect deed.
Vaak blijft het icoontje van 3G staan en krijg ik alleen een groen streepje daarbij te zien, soms veranderd het 3G icoon ook wel eens in een G maar dan doet hij het nog steeds niet. Dat terwijl er als die het goed doet, er een H icoontje moet verschijnen en een oranje en groen pijltje erbij moet knipperen. Al mijn instellingen staan juist en aangezien ik op andere locaties in het huis wel gewoon goed ontvangst heb, lijkt het mij dat het aan iets in mijn kamer ligt. Enige wat er afgelopen paar dagen veranderd is, is dat ik een UPC CI+ module heb voor mijn tv, verder is er niks veranderd.
 
Daarbij heb ik ook nog een tweede bijbehorend probleem. Het versturen van smsjes gaat op mijn locatie ook niet goed. De vakjes van bereik staan helemaal vol, maar als ik een smsje wil versturen op mijn kamer dan krijg ik 9 van de 10 keer een melding na een tijdje van bericht verzenden mislukt, heel af en toe lukt het eens maar dat is dan wel na vele malen proberen. Terwijl op andere locaties het smsen wel werkt en in het verleden altijd perfect gewerkt heeft.
 
Zelf denk ik dat beide problemen waarschijnlijk met elkaar te maken hebben maar ik zou totaal niet weten wat ik er aan kan doen?
Wellicht iemand een idee?
3 Reacties 3
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hebben andere telefoons op jouw kamer ook vergelijkbare problemen, terwijl ze het op ander plekken in huis wel goed doen?
Den89
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja andere telefoons hebben hier plotseling ook last van.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Den89 schreef:
Ja andere telefoons hebben hier plotseling ook last van.
Dan mag je er gerust van uitg aan dat er op de locatie "Jouw Kamer" iets is wat een verstoring in het signaal oplevert. Hier kan Vodafone niets aan doen, de maker SIMkaarten niet en de fabrikant van je toestel niet.
 
En wat betreft de oorzaak, daar is eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen; een achterbuurman die zendamateur is, een WiFi-kaart in een pc die stoort, een buurvrouw met een kapotte magnetron, KPN met een Digitenne-mast of één van de 15.783 andere factoren....het kan echt zoveel zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic