Jessel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung GT-I9001 software

hallo,
mijn samsung galaxy GT-I9001 doet het niet meer,
een tijd geleden was hij bricked, toen heb ik er andere software op gezet. Geen idee welke,
en een half jaar later(nu) staat er als hij opstart e:can't mount /cache/recovery/command
 http://www.google.nl/search?q=samsung+error+e:can't+mount+/cache/recovery/command&newwindow=1&source...
dat dus, en ik kan hem alleen nog in download mode krijgen, hij connect ook niet meer goed met de pc, niet meer met kies en alleen nog met odin en dat ook niet al te goed(valt vaak weg)
het lukt me niet om er nieuwe software op te zetten,
iemand die me misschien kan helpen?
en als ik hem nu opstuur naar samsung zit mijn garantie er dan nog op, i.v.m. de andere software die ik erop heb gezet?
alvast bedankt!
4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Als ik het zo lees is je toestel wel verouderd en lijkt de garantie te zijn vervallen. Ik heb en tijdje geleden gehoord dat als je en ROM op je toestel plaatst wordt dit bij de 1e keer reparatie geschreven de volgende reparatie en weer met en ROM kost je geld maar de 1e keer dus niet.

Is het je al gelukt om en reset te maken van het toestel en de originele software erop te zetten?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Jessel, welkom op het forum. Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten wat je thuis nog kunt als ook de verbinding met Odin niet stabiel blijft. Wat betreft kosten bij reparatie, dat zal afhangen van de oorzaak van het defect in combinatie met hoe flexibel Samsung omgaat met het feit dat er een custom ROM op staat.
Daar is niet van tevoren een statement over te geven. Ik zou denk ik langs één van onze winkels gaan waar een monteur aanwezig is. Dat zijn monteurs die kleine reparaties kunnen doen en je misschien direct kunnen helpen. Met het toestel in de hand kunnen ze je ook een beter idee geven van een eventuele reparatie-prijs en of dat nog de moeite waard is bij een wat ouder toestel.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi, Bas en Jessel!

Misschien dat je wel eens op Tweaker.net kijkt? Ik heb wat leuke info voor jullie erover ;). Link: http://tweakers.net/nieuws/90256/samsung-gaat-gebrickte-telefoons-standaard-onder-garantie-repareren...

En als er iemand houd van lezen ga gerust nog de EU wet van 1999 lezen. Link: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:en:HTML :).

Voor de rest is en Samsung Service Center ook en optie maar je bent wel je data kwijt die op het toestel stond.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey SamsunExpert, ik ben bekend met dat artikel ja, maar ik weet niet hoe het beleid op dit moment is, zeker ook omdat Samsung toen geen reactie gegeven heeft. Vandaar het advies het eens bij de monteur na te vragen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic