Anonymous
Niet van toepassing

SMS komt niet aan

Beste allemaal,

 

Ik lijk geen SMS te kunnen ontvangen van Wargaming.net. Dit is een sms om mijn telnummer te bevestigen ter beveiliging van mijn account.

Wargaming is de maker van oa World of Tanks en World of Warships. 

 

Wat zou de reden kunnen zijn dat hun SMS niet aankomt?

12 Reacties 12
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Anonymous

Het kan verschillende oorzaken hebben waarom de sms vanuit hun niet aankomt.
Vanuit welk nummer wordt de sms verstuurd? Heb je dit ook al bij hun aangekaart? 
Heb je al eens geprobeerd om +31 voor je nummer te zetten? 
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb helaas niks meer van je vernomen @Anonymous. Speelt het issue nog steeds?

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

Hey Steven, goedemorgen, helaas nog geen sms. Ik heb idd +31 er voor staan. Ook heb ik de Samsung SMS en bel blokkering al eens nagekeken. Helaas geen effect. 

Ik ga nog verder testen.

Ik hou je op de hoogte.

 

Groetjes TallMan206

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je voor mij eens controleren welk nummer je als sms centrale nummer hebt ingesteld @Anonymous. 
Dit kun je terug zoeken onder de instellingen van de SMS. 

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

Hoi Steven,

 

Dat is dit nummer

 +316540881000

 

Groetjes 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is het correcte nummer @Anonymous.
Wat je nog zou kunnen proberen is je simkaart in een ander type en merk toestel stoppen.
Hierdoor kun je uitsluiten of het probleem bij jouw toestel ligt. 

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

@Anonymous  Ik had dezelfde problemen met sms berichten die niet binnen kwamen. Heb je toevallig de corona app op je toestel staan? zoja.... bluetooth uitschakelen of de app verwijderen dan moet het weer werken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is een hele goede tip @Anonymous.
Hier had ik nog niet bij stil gestaan. 

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

Hoi @Anonymous dank je wel voor deze tip, helaas heb ik de corona app niet. Wat kan Bluetooth hiermee te maken hebben? Ik ga wel bluetooth uitzetten en het proberen.

 

Groetjes

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

geen idee wat bluetooth ermee te maken heeft.. Bij mij werden alle sms berichten vertraagd of kwam er niks binnen. nadat ik de corona app had gepauzeerd werkte alles weer normaal.  Heb je dit bij alle sms berichten of alleen die van wargaming.net ?

Anonymous topicstarter
Niet van toepassing

Ik denk alleen met Wargaming. De rest van de (authenticatie) sms-en komt meteen aan. Wargaming heeft ook bevestigd dat de SMS verstuurd is naar mijn nummer. Waar het nou blijft hangen is mij niet duidelijk. 
Ik heb BT uit staan, zit op 5G (niet op Wifi ivm Pi Hole) om die ook uit te sluiten. Ik krijg gewoon nog steeds geen SMS. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Indien de overige berichten wel binnen komen als verifcatie/authenticatie, dan ligt het probleem helaas bij Wargaming. 
Ik raad je aan om hun te contacteren hierover @Anonymous. Waarschijnlijk hebben zij dan een probleem met het uitsturen van SMS.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic