Beste mki,
ik kan je frustratie goed indenken.
Ik ga proberen je toch nog iets meer uitleg te geven, want jouw zin "Toestel moet maar opgestuurd worden en dat moet je eerst een paar keer doen voordat Vodafone wat kan betekenen.", doet mij vermoeden dat die uitleg niet helemaal goed is overgebracht naar jou toe.
Vodafone levert jou een abonnement en indien gewenst zit daar een toestel bij. Dit toestel is natuurlijk niet door Vodafone gemaakt, maar door een bepaalde fabrikant, zoals Samsung, HTC, Nokia, Apple, etc.
Die fabrikanten maken zelf afspraken met bepaalde service-centra omtrent de afhandeling van reparaties. Dit zijn dan de zogenaamde gecertificeerde reparateurs.
Leveranciers van telefoons, zoals Vodafone, KPN, maar ook Mediamarkt en dergelijke, moeten de reparaties dan door die gecertificeerde reparateurs uit laten voeren, daar zijn zij niet vrij in.
Wanneer jij nu een probleem hebt met jouw toestel, is het dus, ook al lever je hem bij 1 van mijn collega's in, feitelijk een zaak van de fabrikant en de reparateur dat jouw toestel correct hersteld wordt. En wanneer dat niet gebeurd, dan hebben zij daar ook afspraken over. Daar kan geen enkele telefoonprovider onder uit komen.
Nu hoor je inderdaad wel eens dat er een regel zou bestaan, en die klinkt dan ongeveer zo: "Wanneer je toestel 3 keer voor dezelfde klacht op reparatie is geweest mag je hem omruilen".
Tot mijn spijt voor jou en anderen die dit probleem hebben: Die regel bestaat echter niet!
Op zo'n moment nemen wij echter wel vaak contact op met onze collega's op het hoofdkantoor en gaan we kijken of er iets te regelen valt voor je.
Wat men echter altijd vergeet in zo'n situatie: Eigelijk heeft de fabrikant jou op dat moment allang in de steek gelaten en is het Vodafone die uit eigen zak jou voorziet van een toestel waar je de rest van de contractsperiode je mee kunt redden. Iets dat dus eigenlijk de fabrikant had moeten doen, maar achterwege heeft gelaten.
Al het voorstaande neemt niet weg dat jouw situatie lastig is. Een omruil mogen we echter inderdaad alleen in die periode van 7 dagen doen, waarbij zowel het toestel als de verpakking werkelijk geheel onbeschadigd moeten zijn. Als dat niet zo is accepteert de fabrikant het toestel ook van ons niet retour.
Lang verhaal kort: Hoe lastig het ook is, je zult het toestel inderdaad opnieuw ter reparatie aan moeten bieden. Mijn collega's zullen dan ongetwijfeld de reparateur er op wijzen dat dit al eerder gebeurd is en dat er een goede oplossing moet komen.
Zoals de situatie nu is heb je tenslotte ook niets aan het toestel en komt er geen oplossing dichterbij, terwijl we natuurlijk stappen moeten zetten om die juist wel dichterbij te laten komen.
Dus biedt hem opnieuw ter reparatie aan, dan kunnen we aan de slag om ervoor te zorgen dat je in de toekomst wel een goed functionerend toestel hebt.