mschoolen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

S3 - Niet aangemeld bij netwerk

Het begon na de upgrade van mijn S3 naar Android 4.3.
Toetstel werkte prima - behalve mijn SMS app (Berichten APP) was stuk.
Contact gehad met Samsung. De app handmatig stopgezet. Toestel opnieuw opgestart. Zou nu moeten werken.
Dat deed hij niet. Hij bleef met de melding "Berichten is gestopt" komen.
Vervolgens naar een Vodafone winkel gegaan. Daar kon men mij ook niet helpen en verwezen zij mij naar een Samsung Service Point. Afijn.. ik daar naar toe. Zij hebben daar het toestel gereset en de firmware terug gezet naar Android 4.1.2.
Mijn berichten / sms app werkt weer... maar.. het volgende probleem doet zich voor.
Ik kan niet bellen, sms'en en (mobiel) internetten.
Ik krijg de melding "Niet aangemeld bij netwerk".
Mensen kunnen mij ook niet bellen of sms'en. Heel vervelend.
Ik heb het toestel al een paar keer gereset, maar hij blijft deze melding / dit probleem behouden.

kortom: iemand een idee hoe dit op te lossen??
@ Vodafone: wanneer jullie mij hierbij kunnen helpen dan heel graag.




11 Reacties 11
mschoolen
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb net ook mijn simkaart in een andere telefoon geprobeerd.
Dan werkt hij wel. En heb de andere simkaart in mijn telefoon geprobeerd..en die krijgt dezelfde melding (niet aangemeld bij netwerk).

heb groot vermoeden dat dit een technisch defect is van mijn toestel.
Iemand die dit herkend?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi mschoolen, welkom op het forum, het klinkt inderdaad echt als een toesteldefect. Zeker bellen, daar zijn geen instellingen voor nodig. Dat werkt gewoon (of niet).
Wat ik denk ik nog zou doen is even een simkaart van iemand anders lenen en kijken of die in jouw toestel wel werkt. Dan sluiten we uit dat er nog een probleem is tussen jouw sim en je toestel. Dat lijkt me onwaarschijnlijk maar het kan wel, en het zou zonde zijn hem voor niks op te sturen toch?

Werkt je toestel ook met een andere sim er in niet, dan stuur hem op ter reparatie, bv via de Vodafone winkel.
jjnoordegraaf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is hier al een oplossing voor?
Lees deze klacht vaker op internet, maar nog nergens een oplossing.

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@jjnoordegraaf
Als je simkaart geactiveerd is en in een ander toestel wel werkt, en de problemen hetzelfde zijn als van topic starter dan lijkt het een technisch defect. Ik raad je aan het dan ter reparatie op te sturen.
tirug

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg ook steeds de melding niet aangemeld op netwerk en/of netwerk niet beschikbaar op mijn S3. Tenminste als ik in mijn huiskamer ben. Maar als ik in de keuken sta of onderweg ben kan ik gewoon bellen en gebeld worden en krijg ik gewoon Vodafone in mijn scherm te zien. Dus dan lijkt het niet aan het toestel te liggen. Ik heb sinds eind vorig jaar een sim-only abonnement en het lijkt erop dat rond die tijd de problemen begonnen. Als ik de melding geen netwerk krijg en ik ga zoeken naar beschikbare netwerken is alleen Tmobile beschikbaar.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @tirug ,

Dit betekent dat er geen netwerkdekking in je huiskamer is. Dit kan zijn door straling van een ander apparaat en/of andere bouwmaterialen die het signaal daar tegen houden.

Een signiaalplus module zou hier een oploassing voor zijn.


tirug

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het antwoord. Dat zou je dan kunnen denken inderdaad. Maar mijn man heeft ook een Vodafone abonnement en met zijn toestel kan ik wel bellen in de huiskamer én met mijn vorige abonnement kon ik met mijn S3 ook overal in huis bellen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @tirug ,

Wat voor Toestel heeft uw man? het zend vermogen van een telefoon kan heel erg de kwaliteit van uw netwerk bepalen.
Anoniem14

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem, heel vervelend.
Bij mij gebeurde het toen ik mijn simkaart van m'n tijdelijke mobiel in de huidige mobiel stopte, sinds dien deed hij het niet meer en geeft hij de melding: Niet aangemeld bij netwerkserver.


Ömer

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone kan ook niks, ik heb het zelfde probleem. Tele2 heeft dit probleem in een paar minuten opgelost en deze zogenaamde Vodafone experts weten niet eens waar ze mee bezig zijn. HEEFT IEMAND EEN OPLOSSING?!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ömer, als je Tele2 precies vertelt wat de oorzaak is, dan hebben ze het zo opgelost. Hetzelfde bij ons ;). "niet aangemeld" kan alles zijn van een defect toestel tot een defecte mast tot een geblokkeerd abonnement tot een defecte simkaart.

Daarnaast is het forum een plek voor tips&tricks. Als je een klantvraag hebt die direct betrekking heeft op een individueel telefoonnummer, bv mbt de verbinding of een factuur, dan kun je beter contact opnemen met de klantenservice.

Hoe vind je op vodafone.nl/support.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic