Hoi
Tibaa Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ruilen is (inderdaad) geen recht, maar een gunst van de verkoper. De verkoper hoeft ruilen dus niet toe te staan. In de praktijk kun je (binnen een bepaalde tijd na het tonen van de bon) het product vaak wel gewoon ruilen. Of je krijgt een tegoedbon en soms zelfs je geld terug. Winkeliers mogen daaraan eigen voorwaarden verbinden, zoals: de verpakking moet intact blijven en of aanwezig zijn.
Deze afspraak (of geen afspraak, maar dat is even niet van belang) heb je met de winkel in Utrecht gemaakt toen je het kocht dus ik begrijp wel dat Bussum zegt dat die het niet wil aannemen en je terug stuurt. Begrijp alleen niet waarom je de verpakking niet hebt meegenomen vanuit de winkel. Die heb je waarschijnlijk in de winkel gelaten en misschien dat dit ook de reden is dat ze hem in de andere winkel niet willen aannemen.
Echter, dit zijn dan misschien wel regels, zoals de Consumentenbond ze omschrijft, maar enige coulance en/of medewerking zou natuurlijk wel netjes zijn. Ik weet niet of het Utrecht hoesje dan in de nieuwe verpakking mogelijk is, om opnieuw te verkopen, en/of het Utrecht hoesje volledig onbeschadigd is. Er spelen dus veel dingen mee waarom een verkoper iets besluit om wel, of juist niet te doen.
Via de Community is er geen oplossing mogelijk omdat we hier klanten onder elkaar zijn en helpen met informatie. Het beste wat je kan doen is toch terug te gaan naar de winkel waar je deze hebt gekocht of misschien vragen aan de
klantenservice van Vodafone wat te doen of een
chat te starten met een medewerker en vragen of die nog een tip voor je hebben.