Greta Uno

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Roaming in het buitenland

Ik heb een Samsung J5 en een vodafoonabonnement. Bijna steeds als ik een grens passeer en een andere provider krijg, stopt de roamingfunctie. Met het juist instellen van de toegangspunten werd dit opgelost. Vorige week heb ik 1 uur aan de telefoon gehangen met klantenservice en kon nog steeds niet roamen. Overige toegangspunten van de telefoon gegooid, toegangspunt Vodafone Live! opnieuw ingesteld. Telefoon uitgezet, andere provider ingesteld en het enige resultaat was dat ik de roamingfunctie nu ook niet meer kan aanklikken omdat ie licht van kleur is. Eenmaal terug in Nederland is er nu niks veranderd. Ook het toegestuurde nieuwe SIM-kaartje biedt geen oplossing. Ik kan nog steeds niet roamen. Ik heb de klantenservice gevraagd naar een oplossing voor dit fenomeen. Dit kan toch niet uniek zijn. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Greta Uno
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is opgelost. Eindelijk. Dankzij een echt oplettende medewerkster va klantenservice.

Ik had kort geleden de fabrieksinstellingen van mijn telefoon teruggezet vanwege geheugenproblemen. Hierbij is onder GEGEVENSGEBRUIK de instelling MOBIELE GEGEVENS waarschijnlijk uitgevinkt.. Toen deze weer aangevinkt was, had ik weer wifi en kon ik de roamingfunctie weer aanklikken. Probleem van de grensovergang blijft waarschijnlijk, maar is nu in crisistijd niet relevant en mocht het weer voorkomen dan weet ik nu wat ik moet doen.

 

Bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Wellicht ten overvloede, roaming staat wel aan ? : https://www.helpforsmartphone.com/public/nl/samsung/galaxy-j5/android-5-1/guides/4/Ops%C3%A6tte-roam...

Kun je bij de laatste stap ook niet handmatig een netwerk selecteren ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor ons @Greta Uno?

Greta Uno
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is opgelost. Eindelijk. Dankzij een echt oplettende medewerkster va klantenservice.

Ik had kort geleden de fabrieksinstellingen van mijn telefoon teruggezet vanwege geheugenproblemen. Hierbij is onder GEGEVENSGEBRUIK de instelling MOBIELE GEGEVENS waarschijnlijk uitgevinkt.. Toen deze weer aangevinkt was, had ik weer wifi en kon ik de roamingfunctie weer aanklikken. Probleem van de grensovergang blijft waarschijnlijk, maar is nu in crisistijd niet relevant en mocht het weer voorkomen dan weet ik nu wat ik moet doen.

 

Bedankt voor het meedenken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan en fijn om te lezen dat het opgelost is @Greta Uno 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic