Bien

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rekeningen die die kloppen uit buitenland

In november ben ik naar Londen geweest & nog tegen mijn vriendin gezegd..vergeet internet niet uit te zetten want hebben toch bijna overal WiFi. Heb alles uitgezet wat een van jullie medewerkers mij heeft verteld en krijg nu een rekening met 2euro per dag (behalve van de eerste dag en heb geen instelingen veranderd die dagen)! Een maand later ga ik naar Zweden en heb een enkel sms'je gestuurd waar ik nu uiteindelijk 2 euro voor moet betalen omdat ik (op aanraden) die dag Blox aan moest zetten! Ik heb overal op jullie website gekeken en er staat nergens vermeld dat je niet eerst de normale kosten maakt. Anders had ik hem nooit aangezet of gewoon mijn 20 minuten en 35 mb die dag wel opgemaakt! Beetje raar..nu mijn telefoon al de hele maand op vliegtuig modus staan zodat ik niet weer een hogere rekening van jullie krijg. Alleen ontvang ik nu dus ook geen sms'jes meer of zie ik wie mij gebeld heeft. Zijn er andere mogelijkheden?
3 Reacties 3
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je ook maar heel kort belt, gebeld wordt, of heel weinig data verbruikt (bijv. omdat wifi even uitvalt) dan gaat de bundel al in. Als het goed is kun je ook precies op je rekening zien wat er is gebeurd op de dagen dat hij wel in rekening is gebracht. De rekening kun je downloaden via My Vodafone. Kun je eens kijken wat er precies gebruikt is op die dagen?

Op de Op Reis-pagina's staat trouwens wel dat eerst die bundel ingaat en daarna pas het normale tarief. Als je heel weinig gebruikt dan kan het gunstiger zijn om de bundel uit te laten staat inderdaad.
Bien
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals op mijn rekening te zien is zijn er slechts een aantal sms'jes verstuurd. Ik wist hoeveel die per sms koste en vond die kosten nog wel te overzien maar 2 euro per dag vond ik overdreven aangezien ik in het hotel WiFi had. Tuurlijk was het makkelijk geweest internet te hebben in Londen maar vond het sonde van het geld dus alles geblokkeerd..blijkt dat ik het gewoon 'gratis' had kunnen gebruiken omdat ik toch al een enkel sms'je had gestuurd.

Nou maakt mij die 10 euro helemaal niet zoveel uit, maar een maand later heb ik het gewoon weer. Nadat ik nog alles had doorgenomen. Jullie uitleg vind ik gewoon erg onduidelijk & aangezien ik nu 6 maanden aan vodafone abbonements geld betaal terwijl ik er niets van gebruik vind ik het wel enorm balen als er dan maandelijks nog eens extra kosten bijkomen!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Bien
We hebben ons best gedaan om alle informatie over de Alles-in-1 op Reis bundel te bundelen.
Als je de bundel hebt geactiveerd en je maakt gebruik van 1 van de diensten (bellen of sms of internet) dan wordt de bundel voor die dag geactiveerd en betaal je de € 2. Je kunt dan tot 23.59 uur die dag gebruik maken van de bundel.
Bedoeling van de bundel is dat je voor een gering bedrag je telefoon in het buitenland kunt gebruiken zoals je dat thuis ook doet. Het is niet de bedoeling dat je je beperkt voelt omdat je in het buitenland bent 😉 . Mocht je ondanks de uitleg toch liever de bundel niet meer actief hebben, dan zie je inbovenstaande link hoe je hem uit kunt schakelen.

Ik wens je in ieder geval goede tijd(en) in het buitenland toe.
Groetjes, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic