Tja.
Ik heb ook zo'n ervaring. Helemaal niet leuk.
Ik had een sim in mijn telefoon. Al jaren klant van Vodafone (en Ziggo).
Ik wilde mijn lieve echtgenote ook op Vodafone hebben. Ruim 2 maanden mee bezig geweest. In tussentijd kwam Red Together. Dus omgezet. En inderdaad werkt mijn tablet niet meer via 4G. grr.
Ik was hier niet over geïnformeeerd.
Nu heb ik Red Together/Ziggo voor 2 jaar.
- In totaal 160GB telecom data Euro 65 in de maand
- In totaal 200Mb snelheid Euro 60 in de maand
- totaal 125 Euro
- En géén sim voor mijn tablet (die kost nog eens 15 Euro omdat die gezien wordt als een extra persoon)
Heb ik al die bandbreedte nodig?
Nee. helemaal niet. De gedachte was ontzorgd te zijn. En daar wil ik dan best extra voor betalen.
De bandbreedte nam ik op de koop toe.
Maar kijk: genoeg is een keer genoeg. Dat Vodafone/Ziggo geld willen verdienen, Dat is prima. Dat moet ook. Anders houden ze op te bestaan. En ook zij mogen een goede boterham eten. Maar. Door dat multisim beleid voel ik me nu gemolken. Melken mag, maar doe dat dan bij een koe. Ik voel me in ieder geval een rund als ik ook nog eens voor de multisim die extra 15 Euro per maand ga betalen. En ik voel me door dit beleid genomen. Het voelt echt heel verkeerd.
En mijn lieve echtgenote kan me dit ook liefjes vertellen: "goede koop heb je gedaan (sarcasme)". En ze heeft gelijk.
Heb ik extra bandbreedte, dan wordt ik nu belemmerd in het gebruik
Ik ervaar grote hinder door iedere keer met de tablet op een (vertrouwde) wireless te moeten inloggen. Kost me gewoon veel tijd en ongemak. Ik hoor mensen zeggen dat ik dan die 15 euro per maand moet betalen voor een extra sim. Een dienst die ik bij mijn veel goedkoper abonnement al wel had. Die toen ook door een ander gebruikt komn worden (de extra persoon) . Zoals gezegd. Genoeg is genoeg.
Ik ga niet vechten om onder het contract uit te komen. Ik neem mijn verlies. Tot over twee jaar. Dan reken ik wel af. Afrekenen met de voeten. Ik zal namelijk vanzelf zien dat ik de banbreedte helemaal niet gebruik. Temeer daar ik niet de moeite ga nemen om de tablet iedere keer te connecten. Dan ga ik over op een ander abonnement. Bij een andere provider. Waar men wel met mijn belangen rekening houdt. En dan ga ik ook over naar die ander voor internet/televisie.