lialammers

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Re: bereik valt steeds weg oplossing

Je hebt wel gelijk, maar ik was weer blij gewoon bereikbaar te zijn en had niet zo in de gaten dat mijn internet trager was.
 
Ik ga jou oplossing eens proberen. Bedank!
13 Reacties 13
RLJ

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb precies hetzelfde probleem met de verbinding en heb ook dezelfde telefoon.
Bij mij is dit sinds donderdag, echt heel vervelend. Ik heb helaas geen advies...
 
Groet,
Rowan
Dagmar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ook ik heb dit probleem met dezelfde telefoon. Ik kan niet bellen of gebeld worden. Ik kan wel blijven internetten als er wifi in de buurt is. Als ik de telefoon opnieuwe opstart doet hij het heel even, maar daarna valt het bereik weer weg. Hoe kunnen we ene oplossing vinden?
 
Dagmar
RLJ

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bel momenteel de klantenservice, even kijken wat zij zeggen. Maar als je op het forum naar beneden scrollt zie je dat veel mensen hier sinds woensdag last van hebben.
Ik zal zo even updaten.
RLJ

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Net met de klantenservice gebeld, ze weten niets van een storing in mijn gebied en het zal wel aan mijn telefoon liggen is me verteld. Er wordt mij geadviseerd om een nieuwe simkaart aan te vragen en dan te kijken of ik weer verbinding heb. Zo niet, dan moet mijn toetsel opgestuurd worden....
Hopelijk ligt het gewoon aan de simkaart dus.
 
Groet
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Okay, dat zou de oorzaak kunnen zijn. We horen graag van je wat je bevindingen zijn met de nieuwe sim.
lialammers
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb de oplossing gevonden op dit forum.
 
Ga naar je Instellingen, dan naar Draadloos en Netwerken, Dan naar Mobiele netwerken, dan naar Netwerkmodus en dan moet je kiezen voor alleen GSM.
 
Bij mij is het probleem opgelost!!!!
Ik heb geen last meer.  Hopen dat het bij jullie ook werkt.  Succes allemaal!!!
KIP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dus niet meer kunnen internetten omdat je nu op 2G zit vind jij wel een goeie oplossing?
hdandre

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, dit is eigenlijk niet de oplossing omdat je dan geconfronteerd wordt met zeer traag internet. De oplossing die ik van de Vodafone Smartcrew heb gekregen en ook al tegen gekomen ben op een ander forum is deze:
 
ga naar Berichten > Instellingen >  scrol naar onderen en vink Serverberichten  en Infobericht activeren uit.
 
Dit werkt inderdaad. Accuverbruik is weer normaal, net als het bereik.
Wendyzon

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een Xperia P sinds december 2012 en heb sinds woensdag/donderdag last van slecht bereik, voor zowel internet als bellen/smsen. Ik heb maandag de telefoon gereset naar de fabrieksinstellingen in de hoop dat het opgelost zou zijn. Echter is dit niet het geval. Zodra de telefoon aangeeft dat hij geen bereik meer heeft, zet ik hem uit en opnieuw weer aan, dan blijft hij het even doen en vervolgens valt het bereik weer weg. Ik heb dit in meerdere regio's gehad. (Rotterdam, Utrecht, leusden en onderweg), dus het is niet een probleem van een storing of werkzaamheden.. Wat zou de oplossing kunnen zijn?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Wendy, heb je al eens de opties geprobeerd die in dit topic al zijn besproken? Dat kan eventueel helpen. Daarnaast wil ik je graag verzoeken om niet op verschillende topics met dezelfde post te reageren. Probeer het centraal te houden zodat het overzichtelijk blijft voor iedereen. Dank.
Wendyzon

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi, 
 
Ik heb die opties zeker geprobeerd, maar vind het nogal vreemd dat gigantisch veel mensen hier last van hebben en dat de enige oplossing die gegeven wordt is; zet hem op 2G! we betalen allemaal voor 3G en ik heb hier nu al bijna een week lang last van! Gewoon onbereikbaar voor je familie en vrienden, vind ik gewoon niet ok. Heb al meerdere problemen met Vodafone gehad, en moet zeggen dat dit soort dingen mij laten twijfelen of ik nog wel bij Vodafone wil blijven.... 
Snap gewoon echt niet dat er niet gekeken wordt naar wat er aan de hand kan zijn, aangezien er in diverse regio's klachten zijn.. Utrecht, Rotterdam, Middelburg... 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Wendy, dat is mij inderdaad ook opgevallen. Ik heb daarom zojuist een nieuwe topic geopend om de klachten centraal te verzamelen. Zo kunnen we gerichter opzoek naar de oorzaak en de oplossing hiervan.
AZ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot op heden heb ik nog steeds problemen met mijn 3G verbinding. ik heb op dit moment zelfs helemaal geen internet. (Samsung Galaxy advance). alle opties die op dit forum staan heb ik geprobeer maar echt niets helpt. ik zit op dit moment in het postcodegebied 2514AD.
 
Wie kan mij helpen? Want ik baal hier ontzettend van.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic