wallie51

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Rare MMS kosten op mijn factuur van december 2014

Ik zie op mijn factuur over december 2014 opeens een behoorlijk bedrag aan MMS kosten verschijnen.
Als ik de factuur bekijk dan zie ik dat op 17 december vanaf half een 's nachts tot half zes 's middags om het uur tussen de 30 en 140 MMS-jes naar een Duits nummer zijn gestuurd. Het nummer ken ik. Dat is van een bekende.

Tijdstip / Aantal MMS
00:24 - 00:25 / 31
01:24 - 01:26 / 59
02:24 - 02:27 / 66
03:24 - 03:29 / 72
04:24 - 04:24 / 71
05:24 - 05:26 / 41
06:24 - 06:27 / 90
08:24 - 08:25 / 42
09:24 - 09:24 / 12
13:24 - 13:29 / 46
14:24 - 14:31 / 140 (!!)
16:24 - 16:26 / 17
17:24 - 17:26 / 90

Ik heb zelf geen enkele MMS verstuurd. Ik verstuur nooit een MMS. De ontvanger heeft niets gekregen! Ik heb zeker op de momenten in de nacht mijn mobiel niet gebruikt! Ik heb een Samsung S4.
Ik gebruik WhatsApp, Facebook, Instagram, sms

Waarom werden er elk uur MMS-jes verstuurd? Waarom niet tussen 10-13 uur? Waarom niet elk uur hetzelfde aantal? Is het mijn fout (hoe dan?) of een storing in het Vodafone netwerk? Hoe komt dit op mijn factuur?
Dit gebeurde alleen op deze dag. Daarvoor en tot nu toe daarna is het niet meer gebeurd.
Kan het weer gebeuren? Zo ja hoe kan ik dit voorkomen?

Wat is hier aan de hand? Wie kan mij helpen??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wallie51
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net bericht gehad van de helpdesk. Er is onderzoek gedaan. Het is ieen bekende s4 bug, die alleen op deze dag kon optreden :-(. Kosten worden teruggestort.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @wallie51

Wat vervelend dat dit gebeurd.
Ik raad je aan om even contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen dit uitzoeken voor je wat er hier aan de hand is. Mochten zij er niet uitkomen dan wordt er een case ingeschoten voor de technische dienst. Zij gaan dit dan onderzoeken voor je. Tevens als je toch geen MMS gebruikt kun je de instellingen van MMS verwijderen. Deze staan onder instellingen - meer netwerk - mobiel netwerk - namen toegangspunt. En dan alles wissen waar MMS instaat. Ik hoop voor je dat dat niet nodig is.
Laat me weten als t opgelost is en wat het was.

Groetjes stevied86
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Erg vaag. In het verleden bleek dat dit soort zaken (meestal sms, geen mms) vaak komt door een vage app die niet goed functioneert.

Je weet toevallig niets van apps die je rond die tijd hebt geïnstalleerd en misschien later ook weer verwijderd?

Klantenservice kan misschien nog wat van inhoud terughalen. Bij data kunnen ze dat nooit, maar bij sms/mms misschien wel.
wallie51
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net bericht gehad van de helpdesk. Er is onderzoek gedaan. Het is ieen bekende s4 bug, die alleen op deze dag kon optreden :-(. Kosten worden teruggestort.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Wallie51,

Fijn om te lezen dat het opgelost is en dat je het terug krijgt.
Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan horen we het graag. Zou je wel eventueel een antwoord willen aanvinken zodat andere forum bezoekers het antwoord makkelijker vinden.

Groetjes Stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic