Duc

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Publiekelijk ip afres

Sinds  een maand in het bezit van een Fritzbox 6890 db met een vodafone simkaart.

Het inloggen thuis gaat goed maar buiten het WiFi bereik lukt dit niet.

De Fritzbox geeft zelf aan dat er geen publiekelijk ip adres aan de simkaart hangt. Dat klopt want het ip adres valt onder  het privaat adres bereik.

Meerdere keren Vodafone hierover gebeld maar zij blijven erbij dat het een instelling is in de Fritzbox

terwijl zij  een ip adres aan de simkaart hangen.

Heeft iemand dezelfde problemen en is hier een oplossing voor?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Inmiddels weet ik al iets meer @Duc 

Vodafone geeft geen publieke ip-adressen aan elke simkaart. Dit heeft te maken met hoe het netwerk is ingericht. 
 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Enige wat ik mij nog kan bedenken is een zakelijk abonnement @Duc. en of het daarbij mogelijk is. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0500 of via https://www.vodafone.nl/midden-groot-bedrijf/oplossingen

Of dit bij iedere router zo is, durf ik helaas niet te zeggen. Ik heb maar heel weinig kennis van routers. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Duc,

Dat is een hele goede vraag! Ik heb de vraag uitstaan bij collega's van mij omdat ik hier geen kennis over beschik.
Ik heb gegoogled naar het probleem en dan kom ik vooral tegen hoe je de Fritzbox moet installeren: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/645_Androidapparaat...

Wij leveren geen vaste IP adressen voor mobiele telefoons. 
Zodra ik een terugkoppeling krijg laat ik dit weten. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Inmiddels weet ik al iets meer @Duc 

Vodafone geeft geen publieke ip-adressen aan elke simkaart. Dit heeft te maken met hoe het netwerk is ingericht. 
 
Duc
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

Bedankt voor je reactie. Wel vreemd, dit betekent dat geen enkele router met een 4g simkaart van buitenaf benaderbaar is.

Ik weet  nu wel dat ik niet meer eindeloos in de router op zoek moet.

Vraag mij wel af of dit bij alle provides het geval is.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Enige wat ik mij nog kan bedenken is een zakelijk abonnement @Duc. en of het daarbij mogelijk is. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0500 of via https://www.vodafone.nl/midden-groot-bedrijf/oplossingen

Of dit bij iedere router zo is, durf ik helaas niet te zeggen. Ik heb maar heel weinig kennis van routers. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic